سرنخ ورودی در مقابل خروجی کدام بهتر است؟

سرنخ ورودی در مقابل خروجی: کدام بهتر است؟

تولید سرنخ یکی از حیاتی‌ترین فرآیندها برای هر کسب و کاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا علاقه مشتریان بالقوه خود را جلب کنید و آنها را به سمت قیف فروش برای تبدیل سوق دهید. اغلب بین تولید سرنخ ورودی و خروجی اشتباه گرفته می‌شود و اینکه کدام یک را باید برای کسب و کار خود استفاده کنید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد آنها، مزایا و معایب و روش‌های مختلف ادامه مطلب را بخوانید.

تولید سرنخ در کسب و کار
تولید سرنخ در کسب و کار

تولید سرنخ در کسب‌وکار

اغلب تولید سرنخ به عنوان یک اقدام پیشگیرانه توسط رهبران شروع می‌شود. هنگامی که این سرنخ‌ها اطلاعات تماس خود را از طریق نرم‌افزار یا فرم‌های جذب سرنخ در اختیار شرکت قرار می‌دهند، به عنوان سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی در نظر گرفته می‌شوند .

اکنون، بسته به فرآیند تولید سرنخ، ما دو نوع اصلی سرنخ داریم – لیدهای ورودی و خروجی.

هر دوی آنها برای یک تجارت مهم هستند و ممکن است بر دیگری اولویت داشته باشند، بسته به هدف جمع آوری سرنخ یا پیشنهادات مختلف تجاری.

در اینجا، تفاوت بین فرآیند تولید سرنخ ورودی و خروجی، مزایا و معایب آنها و روش های مختلف تولید سرنخ در هر یک از آنها را بررسی می‌کنیم.

تولید سرنخ ورودی چیست؟

تولید سرنخ ورودی شامل یک هدف گذاری مبتنی بر مجوز برای مشتریان بالقوه است، جایی که یک مشتری بالقوه ابتدا به کسب و کار شما نزدیک می شود، در نتیجه اقدامات SEO یا محتوای ارزشمند.

فرآیند تولید سرنخ ورودی بر فروش پیشنهادات برند متمرکز نیست، زیرا بیشتر در مورد کمک به مشتریان است.

بازاریابی محتوا یک مثال عالی برای جذب مخاطب هدف شما به وب سایت شما از طریق محتوای مرتبط است. با این حال، برای استفاده موفقیت آمیز از آن، مهم است که محتوای همیشه سبز ایجاد کنید که به طور مداوم مشتریان بالقوه را جذب کند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.
بنابراین، وقتی می‌پرسید «سرنخ ورودی چیست؟»، پاسخ این است که «شخصی که از طریق لینک‌های محتوایی که با فعالیت‌های سئوی سالم تبلیغ می‌کنید، به وب‌سایت شما یا هر صفحه وب خاصی می‌رسد».

تولید سرنخ خروجی چیست؟

تولید سرنخ خروجی مبتنی بر وقفه است است ، زیرا مسئولیت بازاریابی، از جمله اولین تعامل، بر عهده شماست.

شما با ارسال یک پیام فعالانه به مخاطبان هدف خود شروع می‌کنید، که برخی از آنها ممکن است اولین سرنخ شما باشند. ایمیل‌های مستقیم، تماس‌های سرد، رویدادهای حضوری و بازاریابی خانه به خانه برخی از نمونه‌های مختلف تولید سرنخ خروجی هستند.

این یک رویکرد سنتی بازاریابی سرنخ در نظر گرفته می‌شود، اما اگر آن را با برخی از استراتژی‌های تولید سرنخ خروجی تقویت کنید، همچنان کار می‌کند.

مطالعه کنید:  محرک های مشارکت کارکنان

شما می‌توانید با تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مناسب، فرآیند ایمیل سرد یا تماس سرد خود را بهینه سازی و بهبود بخشید تا کل فرآیند را بهتر و آسان‌ تر کنید.

روش‌های تولید سرنخ
روش‌های تولید سرنخ

روش‌های تولید سرنخ ورودی

هدف تولید سرنخ ورودی کمک به خریداران برای تعریف، تحقیق و حل مشکلات خود از طریق تصمیم گیری‌های خرید بهتر است. این فرآیند در دستیابی به مشتریان بالقوه در فرآیند تصمیم‌گیری اولیه مؤثرتر است. همچنین امکان اعتمادسازی و تأثیر مثبت بر فرآیندهای خرید را فراهم می‌کند.

1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا شامل ایجاد، به اشتراک گذاری، ترویج و استفاده از محتوای بسیار مرتبطی است که باید برای مشتریان خود ایجاد کنید. این محتوا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، مانند ویدیو ، وبلاگ‌ها و محتوای رسانه‌های اجتماعی که برای مردم ارزش ایجاد می‌کنند.

با این حال، برای بهبود هدف گذاری سرنخ از طریق محتوا، مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی بازاریابی محتوای مناسب دارید که بازاریابی سرنخ ورودی شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

2. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی به شما این امکان را می‌دهد که پیشنهادات برند خود را با رقبا به شیوه‌ای سالم مقایسه کنید و مخاطبان یا مشتریان بالقوه خود را به سمت یک تصمیم خرید هوشمند راهنمایی کنید.

این یکی از مهم‌ترین، قابل اعتمادترین و بهترین تاکتیک‌ها برای فروش ورودی است زیرا به شما کمک می‌کند تا در بین مشتریان احتمالی خود اعتماد ایجاد کنید.

3. سئو

سئو به محتوای شما اجازه می‌دهد تا در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد. همچنین شما را در خط دید مستقیم مشتریان بالقوه خود قرار دهد. شما می‌توانید محتوا را برای بهبود هدف گیری مخاطبان خود برای محصولات مختلف و پیشنهادات برند بهینه کنید.

روش‌های سئو به شما این امکان را می‌دهد تا با ترکیب کلمات کلیدی که اغلب توسط مخاطبان جستجو می‌شوند، یک استراتژی واحد برای بازاریابی محتوا شکل دهید و در نتایج برتر قرار بگیرید.

روش‌های تولید سرنخ خروجی

بازاریابی سرنخ خروجی شامل هدف قرار دادن سرنخ‌ها به صورت پیشگیرانه است. این شامل ارتباط فعالانه با مخاطبان هدف در کانال‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک، تماس‌ها و غیره است.

1. تماس سرد

این یکی از تاکتیک‌های سنتی تولید سرنخ خروجی است. در این روش تماس‌های سرد را با مخاطبین هدف در لیست برقرار می‌شود. هدف اصلی یک تماس سرد، سازماندهی یک جلسه یا برنامه‌ریزی دمو با مشتری است.

این تماس‌ها در زمانی انجام می‌شوند که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین تماس‌گیرندگان در ارائه پیشنهادات برند شما به بهترین شکل مهارت دارند.

3. فروش اجتماعی

آمار گزارش می‌دهند که 78 درصد از فروشندگانی که فروش اجتماعی را انتخاب می‌کنند، از رقبای خود و همتایان خود که از آن استفاده نمی‌کنند، فروش بیشتری دارند. علاوه بر این، 31 درصد از متخصصان B2B می‌گویند که فروش اجتماعی به آنها اجازه می‌دهد تا روابط عمیق‌تری با مشتریان ایجاد کنند.

مطالعه کنید:  معیارهای پشتیبانی مشتری

تا به حال، ممکن است متوجه شده باشید که این استراتژی تولید سرنخ ورودی باشد یا بازاریابی برون گرا. شما به اطلاعاتی در مورد مشتریان خود، ترجیحات آنها، رفتار خرید یا مرور، و بازار کلی نیاز دارید. همچنین می‌توانید بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید تا بینش عمیقی در مورد رفتار و نظرات آنها بدست آورید.

تفاوت بین تولید سرنخ ورودی و خروجی

1. کنترل گری
مشتریان بالقوه، تاکتیک‌های ورودی را آغاز می‌کنند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما کنترل تعامل را در دست دارند. از سوی دیگر، تاکتیک‌های خروجی شما را در صندلی کنترل تعامل قرار می‌دهد.

2. ارتباطات
ارتباطات در تولید سرنخ ورودی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه سفارشی سازی شده است، در حالی که در بازاریابی برون گرا، تمام روابط شخصی سازی شده است.

3. ROI
از آنجایی که شما تولید سرنخ ورودی را آغاز نمی‌کنید، شناسایی منبع واقعی سرنخ دشوار است. از سوی دیگر، ROI در بازاریابی برون‌گرا بسیار قابل اندازه‌گیری است، زیرا شما سوابق مناسبی از تمام فعالیت‌های بازاریابی که انجام می‌دهید دارید.

شما همچنین کمپین‌های مختلف را ردیابی، نظارت، اندازه گیری و مقایسه می‌کنید تا استراتژی های خروجی را در طول زمان اصلاح کنید.

4. بازه زمانی
جمع آوری سرنخ ورودی می‌تواند بیش از یک روز، یک ماه یا یک سال طول بکشد، زیرا این افراد بالقوه هستند که به سراغ شما می‌آیند و نه برعکس. پس وقتی بیایند خواهند ماند.

این بدان معنی است که هیچ چارچوب زمانی ثابتی در تولید سرنخ ورودی وجود ندارد. از سوی دیگر، زمان جستجو در بازاریابی برون‌گرا کم است و از چند روز تا یک ماه متغیر است.

تولید سرنخ ورودی در مقابل خروجی: کدام بهتر است؟

برخی می‌گویند که استراتژی‌های تولید سرنخ خروجی بی فایده است. در حالی که دیگران می‌گویند ارزش تلاش را دارد و می‌تواند کسب و کار شما را به سمت رشد پایدار سوق دهد.

با این حال، هیچ پاسخ قطعی برای این مقایسه وجود ندارد. این به این دلیل است که نیازها و استراتژی‌های بازاریابی شما هر از گاهی تغییر می‌کند. شما نمی‌توانید یک آمیخته بازاریابی داشته باشید که برای سال ها بدون ایجاد هیچ تغییری مرتبط باقی بماند.

از این رو، توصیه می‌کنیم با ترکیب عناصر تولید سرنخ ورودی و خروجی، به تولید سرنخ نزدیک شوید. مرکز تماس توکاتل می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. در مورد اهداف بازاریابی، مخاطبان هدف خود شفاف باشید و با تاکتیک‌های به اشتراک گذاشته شده در بالا، یک استراتژی قوی و جامع برای تولید سرنخ، پرورش و تبدیل ایجاد کنید.