چت آنلاین و ارزش آن در دنیای تجارت

چت آنلاین و ارزش آن در دنیای تجارت

اگر در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، احتمالاً می‌دانید که از چت زنده برای چت مستقیم با بازدیدکنندگان وب سایت شما در زمان واقعی استفاده می‌شود. با این حال، چیزی که ممکن است از آن آگاه نباشید این است که چت آنلاین دقیقاً چه سودی برای تیم پشتیبانی، مشتریان و کسب‌وکار شما دارد. به‌ویژه در مقایسه با کانال‌های ارتباطی سنتی مانند پشتیبانی ایمیل و تلفن.

چت زنده به عنوان یکی از حیاتی‌ترین کانال‌های ارتباطی خدمات مشتری مطرح شده است. آخرین آمار نشان می‌دهد که هر شرکتی باید چت آنلاین را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه دهد. چت زنده مزایای ثابت شده‌ای را ارائه می‌دهد که عملیات خدمات مشتری را ساده می‌کند و در عین حال رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزش چت زنده این مقاله می‌تواند منبع مفیدی برای شما باشد.

اهمیت پشتیبانی چتی
اهمیت پشتیبانی چتی

آنچه اعداد درباره ارزش چت آنلاین می‌گویند

بسیاری از برندها شروع به راه‌اندازی گزینه‌های چت زنده کرده‌اند. مشتریان چیزهای مثبتی در مورد این کانال‌های تماس با کاربری آسان برای گفتن دارند.

تحقیقات گسترده برندها ترجیحات مشتریان را برای خدمات دیجیتال سریع و راحت تشخیص می‌دهند و بسیاری از آن‌ها اقداماتی را برای اجرای گفتگوی زنده انجام داده‌اند. همچنین پشتیبانی چتی بالاترین رضایت را در بین کانال‌های ارتباط با مشتریان دارد. شرکت‌هایی بسیاری طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های پشتیبانی مشتری را ارائه می‌کنند. با این حال، آمارهای اخیر نشان می‌دهد که چت زنده یکی از بالاترین میزان رضایت را در بین همه کانال‌ها دارد.

چت زنده یک انتخاب برتر برای مشتریان است. مشتریان به طور فزاینده‌ای به دنبال پاسخ فوری هستند و پشتیبانی چتی  یکی از محبوب‌ترین کانال‌های پشتیبانی امور مشتریان است. به عبارتی می‌توان گفت طبق آمار چت آنلاین به عنوان دومین انتخاب مشتریان پس از تماس تلفنی می‌تواند باشد.

مطالعه کنید:  آیا مشتری مداری کلید موفقیت کسب و کار است؟

مشتریان از شرکت‌هایی که با آن‌ها در تعامل هستند انتظار پاسخ‌های کارآمد و فوری دارند. تجربیات مثبت و کارآمد وفاداری و فروش را افزایش می‌دهد. پس اهمیت چت آنلاین و تاثیر آن در افزایش فروش مثبت امری قطعی برای هر کسب‌وکاری است. به عبارتی می‌توان گفت چت زنده در ایجاد سرنخ و فروش موثر است. از آنجایی که چت آنلاین به بازدیدکنندگان امکان دسترسی فوری به کارکنان پشتیبانی و تیم فروش شما را می‌دهد، تیم شما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی دارد.

ارزش چت آنلاین برای تجارت زنده

چت زنده در درجه اول به دلیل سرعت و راحتی آن محبوب‌ترین کانال پشتیبانی مشتری است.

بنابراین، شنیدن این موضوع که ارائه چت زنده می‌تواند به سرعت به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید، تعجب آور نیست. حتی قبل از اینکه مشتریان بالقوه پولی خرج کنند، چت آنلاین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در سایت شما با یک انسان تعامل داشته باشند. به این ترتیب، چت آنلاین شبیه به تجربه سنتی آجر و ملات است. بازدیدکنندگان در صورت داشتن سؤال یا نیاز به کمک، یک نماینده خدمات دوستانه و آگاه در دسترس دارند.

فوری بودن پشتیبانی چتی همچنین به این معنی است که مشتریان مجبور نیستند برای پشتیبانی با یک تجارت تماس بگیرند. چت آنلاین تجربه ناامید کننده شماره‌گیری یک شماره و سپس انتخاب یکی پس از دیگری گزینه‌های خودکار قبل از رسیدن به یک نماینده را از بین می‌برد.

ارزان‌تر بودن چت زنده نسبت به پشتیبانی تلفنی، دلیل اصلی این است که با چت آنلاین، نمایندگان می‌توانند همزمان چند کار را انجام دهند و به چندین بازدیدکننده کمک کنند. به طور متوسط، با آموزش مناسب، اکثر نمایندگان چت زنده می‌توانند سه یا چند چت را به طور همزمان مدیریت کنند.

مطالعه کنید:  چگونه نرخ حفظ مشتری را محاسبه کنیم؟

یکی دیگر از مزایای بزرگ چت آنلاین برای مشاغل این است که می‌توان چت را ذخیره کرد. این دو مزیت قابل توجه دارد. یک مزیت این است که مشتری مجبور نیست هر بار که درخواست کمک می‌کند، موضوع را توضیح دهد یا به‌روز کند. علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند داده‌ها را بر اساس هر چت زنده جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کنند. از این بینش برای رفع نیازهای مشتری به طور کارآمدتر و مؤثرتر استفاده کنند.

موفقیت خود را با پشتیبانی چتی افزایش دهید

در حالی که چت زنده برای هر کسب‌وکاری بسیار مهم است، ایجاد یک تیم داخلی از نمایندگان معمولا مقرون‌ به صرفه نیست. خصوصا برای شرکت‌های نوپا و شرکت‌هایی با رشد سریع. بهترین گزینه برون سپاری به یک شریک اثبات شده است که می‌تواند تخصص مناسب را همراه با منابع انسانی و فنی برای ارائه پشتیبانی چندزبانه شبانه روزی ارائه دهد. پیشرفته‌ترین ارائه دهندگان راه‌حل، هوش مصنوعی (AI) را با پشتیبانی انسانی ترکیب می‌کنند تا خدمات مشتری در سطح بعدی را ارائه دهند. توکاتل می‌تواند خدمت پشتیبانی چتی را به طور کاملا اختصاصی برای کسب‌وکار شما ارائه دهد.

آیا آماده‌اید تا عملیات خدمات مشتری خود را با چت زنده تغییر دهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، امروز با کارشناسان خدمات مشتری ما تماس بگیرید.