بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی

بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی

اگر قصد دارید معامله جذابی داشته باشید باید به زمان توجه ویژه‌ای کنید. معمولاً در خریدوفروش و معامله زمان نقش ویژه‌ای خواهد داشت. انتخاب زمان خوب می‌تواند، راه‌گشای کار شما باشد. تاکید ما بر روی زمان به این دلیل است که باعث می‌شود شما پیش‌گام در هر کاری باشید. اگر شما بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) را فراگرفته باشید با این ویژگی مهم نیز آشنایی پیدا خواهید کرد. چرا که در آموزش‌های این حوزه، بهترین زمان برای بازاریابی به روش تلفنی به شما آموزش داده خواهد شد.

هنر در کنار استراتژی برابر است با بازاریابی موفق

بازاریابی‌های تلفنی و تجاری در کنار هنر به یک استراتژی بسیار مهم نیز نیاز دارند. در واقع اگر شما بتوانید هنر را با این استراتژی ترکیب کنید، می‌توانید تبدیل به یک بازاریاب موفق شوید. بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) مراحل و ویژگی‌های بسیار پیچیده‌ای دارد و فقط افرادی می‌توانند در این زمینه موفق شوند که توانایی ترکیب کردن این مراحل را داشته باشند.

مراحل  انجام یک تماس بازاریابی یا بازرایابی تلفنی مناسب
مراحل  انجام یک تماس بازاریابی مناسب

مراحل  انجام یک تماس بازاریابی مناسب

ما در ادامه مطلب برای شما اصلی‌ترین مراحل یک بازاریابی که قطعاً به موفقیت ختم می‌شود را بیان خواهیم کرد. این گام‌ها به موارد مقدماتی و موارد ثانویه تقسیم می‌شوند.

مراحل مقدماتی برای بازاریابی تلفنی

ایجاد رابطه

یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ)، ایجاد رابطه با طرف مقابل است. زمانی که شما با فردی تماس برقرار می‌کنید و قصد دارید نوعی بازاریابی و تجارت را از این طریق انجام دهید، باید بتوانید ارتباط خوبی با آن شخص برقرار کنید. زمانی که ارتباط بین شما و شخص موردنظر برقرار شود، می‌توانید امیدوار به انجام این بازاریابی بشوید. اما اگر نتوانید ارتباط را آن‌طور که باید برقرار کنید، طبیعتاً در انجام بازاریابی نیز شکست خواهید خورد.

درک انگیزه‌ها

همان‌طور که می‌دانید هر شخصی یا هر مجموعه‌ای، با یک انگیزه خاصی وارد بازار می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توانید انگیزه مشتریان را یکسان و ثابت بدانید. کاری که یک مربی آموزش بازاریاب تلفنی موفق باید انجام دهد درک این انگیزه‌ها است. یعنی شما باید متوجه شوید که طرف مقابلتان، با چه هدف و انگیزه‌ای با شما تماس برقرار کرده است.

مطالعه کنید:  چگونه برای تسلط بر بازار خود سؤالات نظرسنجی رضایت مشتری طرح کنید!

زمانی که این انگیزه را درک کردید، چندین قدم در بازاریابی جلو خواهد رفت. مشتری زمانی که متوجه شود شما توانسته‌اید به اهداف آن پی ببرید، به‌راحتی به شما اعتماد می‌کند و نتیجه این اعتماد موفقیت در بازاریابی است. پس زمانی که با مشتری خود ارتباط برقرار می‌کنید، بعد از ایجاد رابطه، به اهداف آن پی ببرید.

مراحل ثانویه برای بازاریابی

استفاده از تاکتیک‌های مذاکره و بازاریابی تلفنی

همان‌طور که گفتیم، بازاریابی نوعی هنر در کنار یک استراتژی قوی است، استراتژی که به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) را پیدا کنید. در مذاکره با مشتری سومین موردی که باید به آن توجه کنید، استفاده از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های خاص بازاریابی است.

این تاکتیک به شما کمک می‌کند که بدانید در چه زمانی و با چه بیانی بازاریابی را انجام دهید. بدون شک اگر بتوانید به‌خوبی از این تاکتیک‌ها استفاده کنید به موفقیت‌های فوق‌ا‌لعاده‌ای دست پیدا خواهید کرد؛ اما اگر مسلط به این تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها نباشید، به‌سرعت شکست خواهید خورد.

پیگیری در امور بازاریابی با تلفن

آخرین مرحله‌ای که در این مورد به شما معرفی می‌کنیم پیگیری در بازاریابی تلفنی است. زمانی که شما با مشتری خود صحبت می‌کنید و تماس تلفنی جهت بازاریابی را انجام می‌دهید باید در یک‌ زمان خوب، نسبت به کارتان پیگیری انجام دهید. به این صورت که مشتری فکر نکند شما یک تیری‌ در تاریکی رها کردید و سپس به دنبال کار خودتان رفتید. باید بعد از پایان صحبتتان در زمان‌های مناسبی، پیگیری‌های خود را انجام دهید. در این صورت مشتری نیز به شما اعتماد می‌کند.

یک طرز فکر اشتباه درمورد بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ)
یک طرز فکر اشتباه درمورد بازاریابی با تلفن

یک طرز فکر اشتباه درمورد بازاریابی با تلفن

اگر از کاسبان قدیمی سوال کنید معتقد هستند که کار زمانی به‌درستی پیش می‌رود که رودررو و در ارتباط  مستقیم با مشتری صورت گیرد. این کار در گذشته و در زمان مناسب قابل انجام بود. چرا که معمولاً مشتری‌ها برای خرید لوازم مورد نیاز خود مستقیماً به محل مورد نظر مراجعه می‌کردند.

 اما امروزه چطور؟ آیا باز هم امکان چنین کاری وجود دارد؟ طبیعتاً پاسخ خیر خواهد بود. تصور کنید شما در تهران هستید و یک مشتری از جنوب کشور یا شمال کشور دارید. آیا امکان حضور برای مشتری شما فراهم خواهد شد؟ باز هم پاسخ خیر است.

پس بهترین راه چیست؟ بهترین راه استفاده از بازاریابی تلفنی است. بازاریابی با تلفن به شما کمک می‌کند با مشتریان خود در سراسر کشور و حتی در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و معامله‌های خود را انجام دهید. البته انجام این کار به این سادگی‌ها نیز نخواهد بود. چرا که یافتن بهترین زمان برای بازاریابی با تلفن و انجام این کار چالش‌های بسیار زیادی را روبه‌روی شما قرار خواهد داد.

مطالعه کنید:  فروش ورودی؟!! چطور با این روش می‌توان مشتری جذب کرد؟

افرادی می‌توانند در این زمینه موفق شوند که توانایی گذر کردن از این چالش‌ها را داشته باشند. چرا که انجام تماس بازاریابی کار ساده‌ای نخواهد بود. گاهی اوقات ممکن است شما در تماس با یک مجموعه و در تماس با مشتری خود شاهد قطع کردن تلفن از سوی طرف مقابل یا شنیدن پاسخ منفی باشید.

ساعت مناسب برای انجام بازاریابی تلفنی

بهترین وقتی که شما باید برای تماس تلفنی از آن استفاده کنید بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر و ساعت ۸ تا ۱۰ صبح است. بدترین زمان ممکن برای انجام بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) ساعت ۱۱ الی ۱۵ بعدازظهر است. تمام این موارد کارشناسی شده است. کارشناسان بازاریابی با انجام تحقیقات گسترده به این نتایج دست پیدا کرده‌اند.

 اگر می‌گوییم بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر تماس بازاریابی خود را انجام دهید به این دلیل است که در این زمان مشتری کار خود را به پایان رسانده است و در پشت میز کارش قرار گرفته است؛ لذا آرامش بیشتری دارد. همین آرامش می‌تواند به او کمک کرده و باعث شود که در تماس تلفنی با شما، منطقی عمل کند. همینطور ساعت ۸ تا ۱۰ صبح نیز زمان فوق‌العاده مناسبی برای انجام این کار است. یک شرکت بازاریابی تلفنی موفق تمام این موارد را به‌خوبی در تماس‌های خود اعمال می‌کند.

کلام آخر

بازاریابی با تلفن و انجام معامله از این طریق یکی از نوین‌ترین روش‌های حال حاضر در دنیا است. گاهی اوقات ممکن است طرف مقابلتان اعتقادی به این نوع معامله‌ها نداشته باشد و به همین جهت پاسخی به شما ندهد. اما یک بازاریاب تلفنی خوب و موفق نباید با دیدن این صحنه‌ها دلسرد شود. همان‌طور  که بارها در این مقاله به آن اشاره کردیم مهم‌ترین موضوعی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، یافتن بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی است. اگر نیاز به بازاریابی تلفنی دارید اما به هر دلیلی نیروی متخصص برای انجام آن را ندارید مرکز تماس توکاتل می‌تواند این خدمت را به کسب‌وکارهای مختلف ارائه کند.