فروش ورودی؟!! چطور با این روش می‌توان مشتری جذب کرد؟

فروش ورودی؟!! چطور با این روش می‌توان مشتری جذب کرد؟

فروش تلفنی ورودی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گسترش کسب‌وکارها است. در این روش نیازی نیست تا متخصصان فروش برای اطلاع‌رسانی محصولات خود به خریداران با تک‌تک آن‌ها تماس بگیرند. همچنین در فروش به‌صورت ورودی خریداران از طریق بهینه‌سازی موتور‌های جستجو و غیره به خرید یک محصول ترغیب می‌شوند.

در این نوع فروش، فروشندگان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند تا مشتریان آن‌ها را برای خرید انتخاب کنند. در این مقاله هرآنچه را که درباره فروش تلفنی ورودی باید بدانید به طور کامل توضیح خواهیم داد؛ بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا موفقیت در فروش را تجربه کنید.

یکی از روش‌های فروش ارتباط مشتری با کسب‌وکار است.
یکی از روش‌های فروش ارتباط مشتری با کسب‌وکار است.

فروش ورودی چیست؟

امروزه با گسترش کسب‌و‌کار‌های مختلف و افزایش رقبا در بازار کار، ترغیب مشتریان برای خرید با سختی‌هایی روبه‌رو شده است. در همین راستا افراد فعال در بخش فروش شرکت‌ها باید با روش‌هایی سنتی و عادی اقدام به جذب نظر مشتریان کنند. از راه‌های جذب مشتری می‌توان به مواردی همچون تبلیغ در شبکه‌های مجازی، صحبت تلفنی با مشتریان و غیره اشاره کرد.

با این‌ حال نوع خاصی از فروش وجود دارد که نسبت به دیگر روش‌های فروش بسیار آسان‌تر است. فروش تلفنی ورودی به‌عنوان یک روش ساده و سریع برای ارائه خدمات به مشتریان، امروزه طرفداران زیادی در کسب‌و‌کار‌ها دارد. برخی مواقع مدیران کسب‌و‌کار منتظر تماس مشتریان برای خرید هستند. در واقع این افراد می‌گویند، گاهی نیاز است منتظر تماس مشتریان بمانیم و کاری انجام ندهیم.

عملکرد فروش ورودی در کسب‌و‌کار‌ها

در این روش مدیران کسب‌و‌کار باید به نحوی مشتریان را ترغیب به خریداری محصولات شرکت کنند. در این نوع فروش مشتریان با مشاهده محتواهای شرکت در سایت یا شبکه‌های اجتماعی و غیره ترغیب به خرید می‌شوند. همچنین باید دقت کرد که برای بهتر معرفی کردن خدمات کسب‌و‌کار موردنظر به مشتریان باید از محتوا خاص استفاده شود.

در محتوای تولید شده باید از کلمات خاصی استفاده شده باشد تا مشتری با خواندن آن برای دریافت خدمات اقدام کند. با ساخت وبلاگ‌های عالی در گوگل و ارائه اطلاعات لازم بخشی از مراحل مربوط به بازاریابی و فروش تکمیل می‌شود. این روش نسبت به فروش سنتی و خروجی در زمان کوتاه‌تر و با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. فروش محصول به‌صورت ورودی و ترغیب متقاضیان برای خرید در اکثر موارد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مطالعه کنید:  ارائه خدمات مشتری تحت استرس، کیفیت سازمان شما را نشان می‌دهد

نکات مهم درباره فروش ورودی

فروش ورودی یک راه بسیار مناسب برای گسترش کسب‌و‌کار است. در این روش هر زمانی که مشتری به خدمات شرکت موردنظر نیاز داشته باشد با شما تماس خواهد گرفت. در واقع در این روش نیازی نیست تا کارشناسان فروش با خریداران تماس بگیرند. برای افزایش آمار فروش نیاز است تا متخصصان فعال محتواهای جذاب را برای جلب رضایت مشتریان تهیه کنند.

در این روش فروش، خریداران اکثر مواقع با استفاده از موتور‌های جستجو، خدمات‌دهندگان مربوط به حوزه موردنظر را پیدا می‌کنند. همچنین در این روش، اعتماد بین خریداران و فروشندگان بسیار بیشتر از راه‌های دیگر فروش است.

اگر مشتری به دنبال کالا یا خدمات شما باشد چه مزایایی برای شما دارد؟
اگر مشتری به دنبال کالا یا خدمات شما باشد چه مزایایی برای شما دارد؟

مزایای فروش ورودی

فروش ورودی مزایای بسیار زیادی را برای کسب‌و‌کار‌ها به دنبال دارد. این روش آن‌قدر در افزایش آمار فروش تأثیرگذار است که جایگزین خوبی به‌جای فروش خروجی به‌حساب می‌آید. در این روش خریداران کسب‌و‌کار‌های موردنظر را جستجو و با آن‌ها تماس می‌گیرند. البته برای فعالیت در این عرصه باید محتواهای جذاب و کاربردی برای جلب نظر خریداران تهیه شود. در ادامه به بررسی مزایای فروش به‌صورت ورودی اشاره می‌کنیم.

  • مهم‌ترین مزیت فروش به‌صورت ورودی کاهش بسیاری از هزینه‌ها است. برای مثال در این روش مشتریان با شما تماس می‌گیرند و نیازی نیست که شما با همه آن‌ها تماس بگیرید.
  • با این نوع فروش و خدمات‌دهی به مشتریان، در زمان، صرفه‌جویی بسیار زیادی خواهد شد. با فروش به‌صورت ورودی می‌توانند بدون نیاز به اتلاف وقت هنگام تماس با مشتریان به سودآوری خوبی برسند.
  • مشتریان برای خرید محصولات خود از شرکت‌های مختلف و دریافت خدمات از آن‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. اینترنت در دسترس‌ترین راهی است که برای جستجوی یک مطلب یا سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد. جستجو شرکت موردنظر در اینترنت اعتبار آن را افزایش می‌دهد و باعث قرارگیری آن‌ها در معرض دید می‌شود.
  • این نوع روش ورود در اکثر مواقع باعث افزایش بازدید خریداران از سایت شرکت می‌شود. این موضوع باعث محبوبیت سایت و افزایش سرچ‌ کردن آن در اینترنت می‌شود که تأثیر زیادی در اعتبار شرکت دارد.
  • با فروش تلفنی ورودی با استفاده از استراتژی‌هایی خاص می‌توان به تعداد مشتریان بیشتری در این زمینه دست پیدا کرد.
مطالعه کنید:  نحوه تعیین اهداف تیم خدمات مشتری

بررسی ویژگی‌های فروش ورودی و خروجی تفاوت آن‌ها با یکدیگر

فروش ورودی و خروجی دارای تفاوت‌هایی زیادی با یکدیگر هستند. در روش ورودی مشتریان از قبل مشخص هستند. با این‌ حال در فروش خروجی باید برای متقاعدکردن مشتریان به خرید با آن‌ها تماس گرفت. یکی از روش‌های فروش به‌صورت ورودی تماس مشتریان با شرکت برای سفارش محصول موردنظر است.

 در نوع دوم با مشخص‌ بودن خریداران، فروشندگان با آن‌ها تماس می‌گیرند و از نیاز آن‌ها به محصولات جدید مطلع می‌شوند. مزایای بسیار زیادی که فروش به‌صورت ورودی دارد باعث جایگزین شدن آن به جای دیگر روش‌های فروش می‌شود. این روش فقط برای شرکت‌هایی مناسب است که خدمات‌دهی مناسبی به مشتریان دارند. هرچه کیفیت خدمات به مشتریان بهتر باشد، تعداد بیشتری از آن‌ها به طور دائم از شرکت موردنظر خرید خواهند کرد. در نتیجه یکی از فواید تماس های این روش، افزایش فروش محصول و یا خدمات خواهد بود.

کلام آخر

بخش فروش مهم‌ترین قسمت در کسب‌و‌کار‌های مختلف به حساب می‌آید؛ زیرا تمام آینده و اعتبار شرکت به آن وابسته است. فروش ورودی بهترین راه برای ارائه خدمات به خریداران است. در این روش خریداران از قبل مشخص هستند یا با تحقیق درباره شرکت به طور مستقیم با آن تماس می‌گیرند. در فروش به صورت ورودی به جای آنکه بازاریابان به دنبال مشتری بروند، خریداران به سراغ‌ آن‌ها می‌آیند.

همچنین باید دقت کرد که این روش فروش مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد که مهم‌ترین آن کنترل زمان است. گسترش شرکت با استفاده از این روش فروش بسیار بیشتر از دیگر روش‌های فروش است؛ به همین دلیل امروزه شاهد جایگزین شدن این نوع فروش به جای دیگر روش‌ها هستیم. با فروش ورودی بسیاری از هزینه‌های مربوطه کاهش پیدا می‌کند که یک مزیت برای آن به‌حساب می‌آید. در این راستا مرکز تماس توکاتل می‌تواند پاسخگوی تماس‌های ورودی شما باشد. برای اطلاع از خدمات ما می‌تواند بخش خدمات را مطالعه کنید.