تولید سرنخ فروش از طریق بازاریابی تلفنی

تولید سرنخ فروش و اهمیت آن در جذب مشتری

امروزه تولید سرنخ فروش (فروش تلفنی یا حضوری) یکی از جذاب‌ترین موضوعات مربوط به بازاریابی به‌حساب می‌آید. در واقع این اصطلاح یکی از پرکاربردترین اصطلاحات بازاریابی در سراسر جهان به شمار می‌رود. در اصطلاحات بازاریابی منظور از سرنخ، افراد علاقه‌مند به یک بیزینس است. بسیاری از بازاریابان خواهان ایجاد سرنخ از طریق روش‌های مختلف بازاریابی هستند. در صورت تمایل به ایجاد سرنخ جدید در بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) باید ابتدا علاقه‌مندان به تجارت را از طریق تلفن بیابید. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

تولید سرنخ فروش جدید در بازاریابی تلفنی یا تله مارکتینگ
ایجاد سرنخ جدید در بازاریابی تلفنی

شرایط کلی برای ایجاد سرنخ جدید در بازاریابی تلفنی

به‌طورکلی بازاریابی تلفنی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد سرنخ به‌حساب می‌آید. بازاریابان برای جمع‌آوری اطلاعات از افراد مختلف باید بیزینس موردنظر خود را تعیین کنند. برای تعیین کردن اهداف خود برای بازاریابی آسان‌تر می‌توانید گروه‌های هدف خود را مشخص کنید. در بسیاری از مواقع با تولید سرنخ فروش می‌توان به‌صورت هوشمندانه‌تر به بازاریابی پرداخت. با انجام بازاریابی بر روی گروه‌های هدف سریع‌تر می‌توانید به اهداف خود در این زمینه برسید.

بسیاری از افراد در بازاریابی تلفنی با تلاش‌های زیاد و تماس با افراد زیادی در روز به اهداف خود نمی‌رسند؛ دلیل این موضوع تعیین نکردن گروه هدف برای بازاریابی است. در صورت داشتن یک گروه هدف احتمال موفقیت بسیار بیشتر خواهد شد. به‌طور تقریبی داشتن گروه هدف می‌تواند موفقیت در بازاریابی تلفنی را تا 40درصد افزایش دهد. یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها برای ایجاد سرنخ در بازاریابی تلفنی تولید محتوا است. در ادامه به این روش بیشتر خواهیم پرداخت

بازاریابان در صورت تولید محتوا به صورت هدفمند می‌توانند علاقه‌مندان به کالا و خدمات مورد نظر را شناسایی کنند. پس از شناسایی علاقه‌مندان می‌توان از طریق تماس تلفنی آن­‌ها را به استفاده از محصولات مورد نظر ترغیب کرد. با استفاده از این روش احتمال دستیابی به اهداف تعیین‌شده در بازاریابی بالا می‌رود. بسیاری از بازاریابان در ابتدا با تماس تلفنی از افراد سؤال‌های مختلفی می‌پرسند. این روش یکی دیگر از راه‌های تولید سرنخ به‌حساب می‌آید.

روش‌های مختلف برای ایجاد سرنخ فروش

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم تولید محتوا یکی از برترین راه‌­ها برای تولید سرنخ فروش محسوب می‌شود. برای پخش این اطلاعات می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. از دیگر راه‌ها برای جذب مشتری می‌توان به وب‌سایت‌های مختلف اشاره کرد. بسیاری از بازاریابان تلفنی می‌توانند از طریق تهیه پرسش‌نامه علاقه‌مندان به کالا و خدمات موردنظر را بیابند. ایجاد سرنخ با استفاده از تولید محتوا روشی درون‌گرا برای بازاریابی محسوب می­‌شود.

مطالعه کنید:  چگونه بر نارضایتی مشتری غلبه کنیم؟

در روش برون‌گرا شما باید در ابتدا لیست شماره‌تلفن‌های هدف را تهیه کنید. بسیاری از بازاریابان تلفنی در ابتدا لیست سرنخ‌ها را برای شروع بازاریابی تهیه می‌کنند. پس از به دست آوردن لیست سرنخ می‌توانید با افراد مورد‌نظر تماس بگیرید. شایان ذکر است با روش درون‌گرا سریع‌تر می‌توان به اهداف در زمینه بازاریابی دست پیدا کرد. تولید سرنخ فروش با روش درون‌گرا به زمان بیشتری نیاز دارد. در نوشتن بلاگ باید به نکات مربوط به سئو آشنایی کامل داشت.

بسیاری از افراد خواهان پیدا کردن گروه هدف خود از طریق اشتراک اطلاعات مربوط به تجارت خود هستند. این اطلاعات را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی و با استفاده از هشتگ‌های مختلف به اشتراک گذاشت. این اقدام احتمال دیده‌شدن پست‌های شما توسط گروه هدف را به طور قابل‌توجهی بالا می‌برد. به‌طورکلی روش برون‌گرا و روش درون‌گرا تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. بازاریابان تلفنی در برخی از مواقع هر دو روش را برای بازاریابی استفاده می‌کنند.

رویکردهای بازاریابان تلفنی برای تولید سرنخ فروش
رویکردهای بازاریابان تلفنی برای ایجاد سرنخ فروش

تفاوت رویکردهای بازاریابان تلفنی برای ایجاد سرنخ فروش

بسیاری از بازاریابان تلفنی در ابتدا با ایجاد وب‌سایت‌های مختلف سعی در پیدا کردن شماره افراد علاقه‌مند دارند. در این وب‌سایت‌ها علاقه‌مندان تشویق به ثبت‌نام و اطلاعات تماس خود می‌شوند. پس از این مرحله بازاریابان تلفنی برای تولید سرنخ با گروه علاقه‌مند خود تماس می‌گیرند. بعد از برقراری تماس و ارائه اطلاعات لازم درباره کالا و خدمات خود کار بازاریابان به اتمام می‌رسد. احتمال موفقیت در ایجاد سرنخ در روش ذکر شده بسیار بالاتر از سایر روش‌ها محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین روش برای تولید سرنخ فروش میزان بودجه افراد است. طبیعتاً در صورت داشتن بودجه بیشتر آسان‌تر می‌توان به بازاریابی پرداخت. در وقع آشنا کردن افراد با کالا و خدمات موردنظر در این روش بسیار آسان‌تر خواهد بود. بازاریابی درون‌گرا به بودجه اولیه بیشتری نیاز دارد؛ دلیل این موضوع هزینه موردنیاز برای تولید محتوا است. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم ایجاد محتوا در این روش از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

علل اهمیت بسیار زیاد ایجاد سرنخ برای بازاریابان تلفنی

تقویت مهارت‌های بازاریابی مهم‌ترین دلیل برای تولید سرنخ فروش محسوب می‌شود. احتمال موفقیت در دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق تماس با گروهی از افراد به‌صورت رندوم پایین است. برخی از بازاریابان شماره‌های تلفن را بر اساس شرایط سنی افراد دسته‌بندی می‌کنند. از این طریق می‌توان نیازها و موضوعات موردعلاقه هر گروه سنی را حدس زد. این روش یکی از شیوه‌های بازاریابی به‌صورت هدفمند محسوب می‌شود.

مطالعه کنید:  متقاعد کردن و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه

بسیاری از بازاریابان تلفنی این روش را برای معرفی کالا یا خدمات خود انتخاب می‌کنند؛ دلیل این موضوع هزینه بسیار پایین‌تر بازاریابی از این طریق نسبت به سایر روش‌ها محسوب می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از روش‌های دیگر برای بازاریابی به هزینه بیشتری نیاز دارید. احتمال موفقیت در روش تولید محتوا پیش از تماس نیز نسبت به روش ذکر شده بالاتر است.

بسیاری از وب‌سایت‌ها در ابتدا در ازای ثبت‌نام و یا پرکردن فرم نظرسنجی خود به افراد کد تخفیف می‌دهند. اطلاعات موجود در فرم‌های نظرسنجی پرشده برای بازاریابان تلفنی ارزشمند به‌حساب می‌آیند. این افراد می‌توانند از طریق این اطلاعات افراد علاقه‌مند به خدمات موردنظر خود را به‌آسانی پیدا کنند. پس از پیدا کردن آن­‌ها از طریق تلفن تماس بگیرند. از این طریق به‌آسانی می‌توان آن­‌ها را برای استفاده از محصولات موردنظر ترغیب کرد.

تولید سرنخ‌های فروش از طریق بازاریابی
سرنخ‌های فروش از طریق بازاریابی

نتیجه‌گیری

اهمیت بازاریابی در دهه اخیر بیشتر شده است. بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های بازاریابی به‌حساب می‌آید. بازاریابان برای بالابردن احتمال موفقیت خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها تولید سرنخ فروش است. در این روش در ابتدا با جمع‌آوری اطلاعات از افراد، گروه هدف کالا یا خدمات خود را تعریف می‌کنید. در گام بعدی برای ترغیب این افراد به استفاده از کالا یا خدمات باید با آن­‌ها تماس گرفت. احتمال موفقیت در بازاریابی از این طریق بسیار بیشتر خواهد بود.

شاید به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از کسب‌وکارها دیگر به دنبال استفاده از بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ) نباشند. یکی از گزینه‌های عالی برای شما برون سپاری این خدمات به مراکز تماسی است که خدمات فروش را برای شما انجام می‌دهند. مرکز تماس توکاتل به عنوان یکی از این مراکز می‌تواند تله مارکتینگ و فروش تلفنی را برای شما انجام دهد.