12 راه برای حفظ ارتباط با مشتری

12 راه برای حفظ ارتباط با مشتری

مهم نیست که وب سایت شما چقدر خوب است، حتی اگر منجر به فروش شود، بدون ارتباط با مشتری، همیشه چیزی از دست خواهد رفت. این امر می‌تواند باعث شود شرکت شما برای حفظ مشتریان وفادار خود با مشکل مواجه شود، حتی اگر در حال جذب مشتریان جدید باشید.

ارتباط با مشتری باعث می‌شود مشتریان جدید و فعلی را راضی نگه دارید. برای حفظ این ارتباط در این مقاله همراه ما باشید.

ارتباط با مشتری

ارتباط خوب با مشتری برای هر کسب‌وکاری که به دنبال رشد است حیاتی است. توانایی شما برای ارائه خدمات مشتری درجه یک می‌تواند از طریق یک مرکز تماس برون سپاری ساده‌تر شود.

12 نکته برای دستیابی به ارتباط با مشتری
12 نکته برای دستیابی به ارتباط با مشتری

12 نکته برای دستیابی به ارتباط با مشتری

  • اطمینان از ارتباط موثر بین تیم‌های بازاریابی و فروش

شما باید مطمئن شوید که تیم‌های بازاریابی و فروش خود را نه تنها برای جذب و تبدیل سرنخ، بلکه برای حفظ مشتری هماهنگ می‌کنید. در هر مرحله از ارتباط با مشتری بالقوه یا موجود، بخش‌های فروش و بازاریابی باید دست به دست هم دهند.

برای هماهنگی، ابتدا  از سفر مشتری بازدید کنید. وقتی هر دوی این تیم‌ها دیدگاه مشترکی از اتفاقاتی که در طول هر مرحله از قیف فروش برای مشتریان می‌افتد داشته باشند، ایجاد یک تجربه مشتری واحد برای آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

  1. خدمات مشتری 24 ساعته

مشتریان باید بدانند هر زمان که به خدمات شما نیاز دارند، پشتیبان آن‌ها هستید. ارتباط با مشتری متکی بر پاسخ‌های سریع و درک شده است، بدون توجه به زمان یا تاریخی که مشتری با شما تماس می‌گیرد.

در نهایت، منتظر ماندن مشتری برای پاسخ، تضمین می‌کند که آن‌ها کسب‌وکار شما را پشت سر خواهند گذاشت. بنابراین، چرا سرمایه‌گذاری در خدمات مشتریان 24/7 را در نظر نمی‌گیرید؟

  1. شفافیت را در اولویت قرار دهید

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها به کار از راه دور یا ترکیبی روی آورده‌اند، اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها یا اخبار جدید آسان نیست. به منظور به‌روز نگه داشتن مشتریان و کارکنان خود از اتفاقات، اطلاعات همیشه در نرم‌افزار چت یا کانال ارتباطی به اشتراک گذاشته می‌شود.

تیم‌های با عملکرد بالا بر اساس شفافیت ساخته شده‌اند. هر یک از اعضای تیم باید به ابزار مدیریت پروژه که برای انواع پروژه‌ها استفاده می‌شود دسترسی کامل داشته باشد.

  1. ادغام‌های داخلی برای ارتباط با مشتری

همانطور که تیم‌های بازاریابی و فروش شما زمانی که در یک راستا قرار دارند بهتر کار می‌کنند، ابزارهای بازاریابی شما نیز این کار را می‌کنند.

مطالعه کنید:  چرا پشتیبانی تلفنی هنوز برای تجارت شما مهم است؟

یکپارچه‌سازی‌ها، جمع‌آوری داده‌های نرم‌افزارهای مختلف بازاریابی را برای شما آسان می‌کند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب یک ابزار مدیریت وظیفه، توجه به ادغام‌هایی که کل شرکت ارائه می‌دهد مهم است.

برون سپاری امور مشتری
برون سپاری امور مشتری
  1. استفاده از اتوماسیون و برون سپاری برای ارتباط با مشتری

خودکار کردن

هنگام راه‌اندازی اتوماسیون، به یاد داشته باشید که با استفاده از رفتار مشتریان می‌توانید جریانی را تنظیم کنید که به طور کامل نیازهای مشتریان شما را برآورده کند. برای رسیدن به ایده‌های خوب همیشه خود را به جای یک مشتری ناامید قرار دهید.

برون سپاری

با  برون سپاری به متخصصان قابل اعتماد خدمات مشتری، تیم شما زمان را برای تمرکز بر کارهای دیگر به دست می‌آورد.

مسئولین پذیرش ما برای رسیدگی به انواع مشتریان آموزش دیده‌اند. ناامیدی‌ها را به فرصت‌های بازخورد تبدیل می‌کنند. این سرویس همچنین زمان انتظار را به میزان قابل توجهی کوتاه می‌کند و در نتیجه به حفظ مشتریان شما کمک می‌کند.

  1. هدایت مشتری به شخص مناسب

به عنوان یک کارمند، ممکن است سوالات خاصی از مشتری دریافت کنید که برای رسیدگی به آن‌ها کاملاً مجهز نیستید. متأسفانه مرتب کردن پیام‌های موجود در صندوق ورودی به این معضل کمکی نمی‌کند.

مطمئن باشید، مشتری شما خوشحال خواهد شد، اگر بداند برای کارمندی فرستاده شده است که برای سوالات او پاسخ مناسب دارد.

  1. پیام‌ها را در صندوق ورودی خود مرتب کنید

ارتباط با مشتری، بخش مرکزی هر استراتژی موثر خدمات مشتری است. این بهترین راه برای یادگیری چیزی است که مخاطبان هدف شما به آن علاقه دارند. برای کوتاه شدن مسیر تماس‌ها می‌توانید صندوق ورودی در ابتدای تماس قرار دهید. برای حفظ مکالمات و افزایش زمان وضوح، باید مطمئن شوید که صندوق ورودی شما تا حد امکان سازماندهی شده است.

  1. از یک اپلیکیشن ارتباط تجاری استفاده کنید

وقتی صحبت از شفافیت شد، ایده خوبی است که یک پلتفرم ارتباط تجاری ایجاد کنید. برنامه‌های همکاری تیمی، کارمندان را در جریان آنچه در حال وقوع است نگه می‌دارند. همچنین تمرکز روی نقش‌های شغلی را آسان‌تر می‌کنند.

پیام‌ها را می‌توان برای کارمندان فردی یا گروهی ارسال کرد تا اطمینان حاصل شود که همه در مسیر خود باقی می‌مانند و وظایف خود را به موقع انجام می‌دهند. برنامه‌های پیام‌رسان تجاری اغلب دارای قابلیت‌های چت ویدیویی هستند تا جلسات را تعاملی‌تر و جذاب‌تر کنند.

  1. داشبورد بسازید

بررسی هر ابزار برای جمع‌آوری آمار در مورد پروژه‌های بازاریابی مختلف باعث اتلاف وقت می‌شود. در عوض، از Google Sheets یا Excel برای ایجاد یک داشبورد مدیریت مشتری کامل استفاده کنید.

داشبوردی که به راحتی می‌تواند مطابق با نیاز شما سفارشی شود. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از داشبورد نسبت به صفحات گسترده سنتی‌تر این است که آن‌ها تقریباً بی‌نهایت قابل تنظیم و انعطاف‌پذیر هستند.

نظارت در زمان واقعی نیز برای تصمیم‌گیری سریع و ایجاد روابط طولانی مدت ضروری است.

استفاده از CRM برای ارتباط با مشتری
استفاده از CRM برای ارتباط با مشتری
  1. از ابزار مدیریت کار برای ارتباط با مشتری استفاده کنید

راه‌حل سفارشی CRM خود را با یک پلتفرم مدیریت کار ادغام کنید تا از اتلاف وقت برای تخصیص دستی کارها جلوگیری کنید. این مرحله اضافی برای اطمینان از اینکه همه افراد در یک صفحه هستند، صرف نظر از اینکه آیا زمان همگام سازی با سایر اعضای تیم را داشته‌اید یا خیر، مورد نیاز است.

مطالعه کنید:  چگونه خدمات بی درنگ مشتری می‌تواند فروش شما را افزایش دهد؟

بهبود بهره‌وری همچنین منجر به افزایش کارایی با رسیدگی به سؤالات مشتری خواهد شد. این بدان معنی است که شما می‌توانید بر زمان پاسخگویی و وفاداری مشتری تمرکز کنید. دلیل اصلی اینکه چرا بسیاری از کسب‌وکارها استفاده از ابزارهای مدیریت وظیفه را انتخاب می‌کنند این است که بدون آن‌ها، بسیاری شاهد  افزایش استرس هستند که به طور کلی تأثیر منفی بر تجربه مشتری دارد.

  1. کل تنظیمات را مستند کنید

شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. از اتوماسیون بازاریابی گرفته تا راه‌اندازی ردیابی، تلاش‌های شما بی‌معنی است، مگر اینکه کل تیم‌تان بدانند چگونه از همه آن‌ها استفاده کنند. به همین دلیل، هر کسب‌وکاری به نوعی پایگاه دانش داخلی نیاز دارد. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه نقش خود را در این فرآیند درک می‌کنند و می‌‌دانند چگونه و از کجا می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

نقشه‌های سفر موفقیت مشتری، کل فرآیند موفقیت مشتری را در یک سند خلاصه می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که کدام یک از طرف‌های شرکت مسئول وظایف مختلف در طول سفر مشتری هستند.

  1. فردی را مشخص کنید که مسئولیت هماهنگی فرآیند را بر عهده دارد

فعال کردن اتوماسیون‌های بازاریابی و ایجاد یک استراتژی مدیریت مشتری کافی نیست. در حالت ایده‌آل، شخصی باید بتواند به طور مداوم فرآیندهایی را که راه‌اندازی شده‌اند بازبینی کند. داده‌ها را ردیابی کرده و مطمئن شود که کسب‌وکار در مسیر درست حرکت می‌کند.

ما درک می‌کنیم که هر کسب‌وکاری برای شروع استفاده از CRM آماده نیست. این نیاز به تغییرات سازمانی و تعهد زیادی از سوی مدیریت و کارکنان دارد. بنابراین، می‌توانید از خدمات توکاتل استفاده کنید. به عنوان یک  مرکز تماس برون سپاری، همه ما به دنبال کمک به کسب‌وکارها برای تقویت ارتباط با مشتری  از طریق مجموعه خدمات فوق العاده خود هستیم.

سخن پایانی

برای ارتباط بی نظیر با مشتری، مرکز تماس توکاتل را انتخاب کنید. به عنوان یک شرکت خدمات مشتری، راه‌حلی برای مشکلات ارتباطی مشتریان شما ارائه می‌دهیم.

مدیریت ارتباط با مشتری به تنهایی می‌تواند دشوار باشد. رسیدگی به تماس‌ها، ایمیل‌ها، چت‌های زنده، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را می‌توانید برون سپاری کنید. بنابراین مشتریان شما همیشه کسی را دارند که در صورت نیاز به پشتیبانی با او صحبت کنند. از موسسات آموزشی گرفته تا آژانس‌های املاک، ما طیف وسیعی از صنایع و بخش‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهیم، این حوزه تخصص ما در ارائه خدمات به مشتریان است.  برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.