جذب سرنخ‌های فروش با استراتژی تولید تقاضا

جذب سرنخ‌های فروش با استراتژی تولید تقاضا

همواره در بازاریابی استراتژی‌های بسیاری وجود دارند که برای جذب مخاطب و در نهایت، فروش استفاده می‌شوند‌. جذب سرنخ‌های فروش یکی از این استراتژی‌ها است که معمولاً در کنار استراتژی تولید تقاضا دنبال می‌شود و با هم کار می‌کنند. عده‌ای این دو را یکی می‌بینند‌. در این مطلب قصد داریم استراتژی‌های تولید تقاضا در بازاریایی و نحوه جذب سرنخ‌های فروش را در کنار هم بیان کنیم و مشخص کنیم که هر کدام از این دو برای بازاریابان و کسب و کارها چه سودی دارند‌. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید‌.

نحوه جذب سرنخ‌های فروش به چه صورت است؟

اگر کسب‌وکاری در ارتباط با فروش کالا داشته باشید، حتماً مشتری‌هایی داشته‌اید که به محصول شما ابراز علاقه کرده‌اند یا اینکه نشان داده‌اند که در آینده‌ای نزدیک آن را خریداری خواهند کرد. به این مشتری‌های بالقوه، سرنخ فروش گفته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف تیم‌های فروش و بازاریابی B2B این است که بتوانند سرنخ‌هایی با کیفیت بالا تولید کرده به نحوی که مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند. اگرچه این کار آسان نیست، اما اگر به درستی انجام شود، کمک بسیار زیادی به کسب‌وکار شما می‌کند و باعث می‌شود تا فروش تا حد زیادی بالا رود.

با این حال، کمیت به اندازه کیفیت مهم نیست، به این معنا که صرفاً افزایش حجم سرنخ‌ها تأثیر مثبتی بر پیشرفت کسب‌وکار نخواهد داشت. اگر بتوانید حجم سرنخ‌های خود را با حفظ کیفیت 20 درصد افزایش دهید، کسب‌وکار شما 20 درصد بیشتر درآمد خواهد داشت. پس نحوه جذب سرنخ‌های فروش برای بازاریابان بسیار مهم است. در ادامه تعدادی از راه‌هایی که برای جذب کردن سرنخ‌های فروش به کار می‌روند، بیان می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

چت آنلاین در وب سایت فروش
چت آنلاین در وب سایت فروش

از چت آنلاین در وب سایت فروش خود استفاده کنید

چت آنلاین یا چت فروش یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل یک مشتری بالقوه به بالفعل است. وب سایت شما یکی از بهترین مکان‌های موجود برای ورود سرنخ‌ها است و اگر از پشتیبانی عالی برخوردار باشد، می‌تواند فروش را بسیار بالا ببرد. برای این کار می‌توانید با برون‌سپاری از شرکت‌هایی استفاده کنید که در این کار تخصص دارند و می‌توانند چت آنلاین را در وب سایت شما انجام دهند.

مطالعه کنید:  متقاعد کردن و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه

تسلط بر بازاریابی تلفنی

تسلط بر هنر بازاریابی به وسیله تلفن برای تیم فروش بسیار مهم است. درصد بالایی از فروش از طریق ایجاد تماس‌های گرم و سرد با تأثیر بالا اتفاق می‌افتند و یکی از بهترین راه‌های جذب سرنخ‌های فروش هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به همین خاطر، در این تماس‎ها باید پیگیری انجام داد و از فن بیان عالی استفاده کرد. در این مورد نیز شرکت‌های برون‌سپاری تماس وجود دارند که می‎توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

فروش در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی فرصت ارزشمندی برای جذب سرنخ‌ها و افزایش فروش هستند. به عنوان مثال، اگر به لینکدین توجه کنید، آن را فقط یک نرم‌افزار مختص کاریابی و استخدام نمی‌بینید. این شبکه می‌تواند تبدیل به مکانی از مشتری‌های بسیار زیاد برای شما شود که از طریق ایمیل یا پیام با یکدیگر در ارتباط باشید. اینستاگرام نیز به همین صورت است. برای افزایش کارایی در شبکه‌های اجتماعی باید در ابتدا آن شبکه اجتماعی را به صورت کامل بشناسید. سپس سعی کنید از متخصصان و کسانی که تبلیغات و پشتیبانی در این رسانه‌ها را می‌شناسند، استفاده کنید.

انجام تحقیقات در بازار

تحقیق در بازار به شما این امکان را می‌دهد تا از مشتریان احتمالی و سرنخ‌های فروش آگاه شوید. در واقع، شما وقت ندارید که درباره تمام مشتریان احتمالی اطلاعاتی به دست آورید، اما با انجام تحقیقات می‌توان جذب سرنخ‌های فروش را انجام داد.

استراتژی تولید تقاضا
استراتژی تولید تقاضا

استراتژی تولید تقاضا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نحوه جذب کردن سرنخ‌های فروش با استراتژی‌های تولید تقاضا یک معنی دارد، اما این دو با هم متفاوت هستند. همان ‌طور که در بالا مشاهده کردیم، جذب سرنخ فروش به معنی تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل است و باید کارهایی را در این زمینه انجام داد تا بتوان یک مشتری را که به صورت اتفاقی به ما مراجعه کرده است، به مشتری دائم تبدیل کرد.

ایجاد سرنخ یعنی تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل

این در حالی است که ایجاد یا تولید تقاضا یک استراتژی بر اساس داده‌ها است که بر آگاهی و علاقه محصولات یک سازمان تمرکز می‌کند و هدف آن داشتن یک ارتباط بلندمدت با مشتری است. در واقع، نحوه جذب سرنخ یکی از پیامدهای تولید تقاضا است‌. تولید تقاضا نیز راه‌های مختلف دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مطالعه کنید:  از بازاریابی تلفنی تا فروش تلفنی

یک برنامه، ابزار یا منبع رایگان ارائه دهید

ارائه یک ابزار یا منبع رایگان یکی از استراتژی‌های تولید تقاضای راهبردی است که نه تنها به مخاطبان بینشی در مورد خدمات یا محصولات می‌دهد، بلکه با نشان دادن تخصص برند شما در زمینه مورد نظر، اعتماد را در آن‌ها بالا می‌برد. باید برخی از بهترین کارها یا محصولات خود را در قالب کاتالوگ‌های رایگان و قابل دانلود ایجاد کنید تا افراد بتوانند آن‌ها را بخوانند. در این صورت، سرنخ ایجاد می‌‌شود و مشتری پیدا می‌کند.

تسلط بر بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از انواع بازاریابی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند بسیار مؤثر باشد و هزینه نسبتاً پایینی برای کسب و کار ایجاد می‌کند. ایمیل‌ها می‌توانند به جذب مشتریان جدید کمک کنند و در عین حال، میزان حفظ آن‌ها را نیز افزایش دهند. ایجاد یک لیست ایمیل و ارسال ایمیل‌های تولیدشده، مشتریان فعال را در طول زمان افزایش می‌دهد.

افزایش فروش از همکاری با اینفلوئنسر

افرادی که بر مردم تأثیر می‌گذارند، به راحتی می‌توانند با تبلیغ برند شما در میان مشتریان و افراد دیگر تقاضا ایجاد کنند. بنابراین، اگر با کسانی که تأثیرگذاری بیشتری دارند و مخاطبان آن‌ها به برند شما مربوط هستند، کار کنید؛ می‌توانید به راحتی ایجاد تقاضا داشته باشید‌.

کلام آخر

جذب سرنخ‌های فروش یکی از پیامدهای استراتژی ایجاد تقاضا در بازاریابی است. می‌توان با استفاده از یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی تقاضا را ایجاد کرد و سپس با استفاده از فروش در یک صفحه، مشتری دائمی خود را به وجود آورد و او را پشتیبانی کرد.

از آنجایی که انجام این کار نیاز به صرف زمان و دانش و تخصص بالایی دارد، می‌توانید با برون سپاری آن از مزیت‌های ناشی از این استراتژی فروش بهره ببرید. در این زمینه شرکت‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که مجموعه توکاتل یکی از آن‌ها است. این مجموعه با برخورداری از کادر حرفه‌ای و مجرب قادر است استراتژی فروش ایجاد تقاضا و جذب کردن مخاطبان را با کیفیت عالی انجام دهد.