چرا پشتیبانی مشتری مهم است؟

چرا پشتیبانی مشتری مهم است؟

هنگامی که کسب‌وکار شما با بودجه‌ی کمی برای فعالیت‌های مورد نیاز خود مواجه است، احتمالاً چندین عملکرد وجود دارد که در هنگام تخصیص بودجه اولویت بالایی دارند. البته، تیم محصول شما می‌تواند از کمک‌های مالی  و بازاریابی استفاده کند. اما یکی از مواردی که باید در نظر بگیریم بخش پشتیبانی مشتری است که نیاز به یک دستورالعمل مشخص و سرمایه‌گذاری خاص برای حفظ مشتریان نیاز دارد. همراه ما باشید تا از اهمیت این بخش برای کسب‌وکار مطلع شوید.

 

خدمات پشتیبانی مشتری
خدمات پشتیبانی مشتری

چرا خدمات پشتیبانی مشتری مهم است؟

برخلاف تصور عمومی، تیم خدمات مشتری شما باید به همان اندازه مهم باشد که  سایر تیم‌های شما مهم است. به هر حال، این ارتباط مستقیم بین مشتریان و کسب و کار شماست. هنوز قانع نشدید؟ لیست زیر را بخوانید تا بفهمید که خدمات مشتری چقدر برای بهبود تجارت و روابط شما با مشتریان ضروری است.

اهمیت پشتیبانی خدمات پس از فروش

خدمات مشتری برای کسب‌وکار شما مهم است زیرا مشتریان را حفظ می‌کند و ارزش بیشتری از آن‌ها می‌گیرد. با ارائه خدمات مشتری درجه یک، کسب‌وکارها هزینه‌های جذب مشتری را جبران می‌کنند و طرفدارانی وفادار ایجاد می‌کنند که مشتریان را ارجاع می‌دهد.

سرمایه‌گذاری در خدمات مشتری به فعال کردن چرخه‌ی کار شما کمک می‌کند زیرا مشتریان وفادار به شما با متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای تعامل با برند شما، کمک می‌کنند مشتریان جدیدی را به صورت رایگان به دست آورید.

جدای از آن، اجازه دهید به چند دلیل مبتنی بر داده نگاه کنیم که چرا باید در تیم خدمات مشتری خود سرمایه‌گذاری کنید.

حفظ مشتری ارزان‌تر از جذب مشتری است

مشتریان ثابت به احتمال زیاد بیشتر از نام تجاری شما استفاده می‌کنند؛ که در نتیجه باعث می‌شود کسب‌وکار شما  هزینه‌های عملیاتی کمتری را خرج کند. طبق گفته تیم تحقیقاتی ما  در نهایت، سرمایه‌گذاری در خدمات مشتری می‌تواند نرخ ریزش شما را کاهش دهد.

مطالعه کنید:  هر آنچه که باید درباره منشی مجازی بدانید

پشتیبانی امور مشتریان نشان دهنده تصویر، ماموریت و ارزش‌های برند شماست

شما ممکن است ایده‌ای از آنچه که برند شما نشان می‌دهد داشته باشید. با این حال، مشتریان شما نمی‌توانند وارد ذهن شما شوند و بر اساس حضور شما در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، محتوا و سایر بازاریابی‌های خارجی، فرضیاتی را مطرح می‌کنند. در واقع، 96٪ از مشتریان می‌گویند که پشتیبانی مشتری و پیگیری امور مشتریان برای وفاداری آن‌ها به یک برند مهم است.

رضایت مشتری سبب معروف شدن برند

هنگامی که مشتریان شما  راضی باشند، به احتمال زیاد این رضایت را به دوستان، خانواده و همکاران منتقل می‌کنند. در واقع، 72 درصد از مشتریان تجربه مثبت را با شش نفر یا بیشتر به اشتراک خواهند گذاشت.

خدمات خوب به مشتریان برابر با وفاداری مشتریان
خدمات خوب به مشتریان برابر با وفاداری مشتریان

اراِئه خدمات خوب به مشتریان برابر است با وفاداری مشتریان

همانطور که قبلا گفته شد، حفظ یک مشتری قدیمی بسیار ارزان‌تر از به دست آوردن یک مشتری جدید است. وفاداری ریشه در اعتماد دارد و مشتریان می‌توانند بیش از ایده‌ها و ارزش‌های یک برند به انسان‌های واقعی اعتماد کنند. بنابراین، با تعامل با تیم خدمات مشتری خود، آن مشتریان می‌توانند، روابط مادام العمر با کسب‌وکار شما ایجاد کنند.

مشتریان مایل هستند به شرکت‌هایی که خدمات بهتری ارائه می‌دهند، هزینه بیشتری بپردازند

 درصد زیادی از مشتریان برای دریافت خدمات بهتر حاضرند هزینه بیشتری پرداخت کنند. به وضوح، پشتیبانی مشتری به قدری برای مشتریان اهمیت دارد که آن‌ها به معنای واقعی کلمه برای تعامل با برندی که آن را به خوبی انجام می‌دهد، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند.

کارمندان خدمات پشتیبانی مشتری می‌توانند بینش‌های مهمی در مورد تجربیات مشتری ارائه دهند

تیم خدمات مشتری شما می‌تواند پاسخ  بسیاری از سوالات شما را از طریق مشتریان دریافت کند. به جای اینکه مجبور باشید زمان و هزینه خود را صرف نظرسنجی دائمی از مشتریان کنید، می‌توانید از کارکنان خدمات مشتری خود بخواهید به سادگی این سوالات را در حین تعامل با مشتریان بپرسند. پاسخ آن‌ها می‌تواند بینش زیادی در مورد بهبود محصولات، بازاریابی، اهداف و آموزش کارکنان به شما بدهد.

مشتریان انتظار خدمات با کیفیت بالا را دارند

مردم فقط توقع ندارند که کسب‌وکار شما یک تیم خدمات مشتری داشته باشد، بلکه انتظار دارند تیم خدمات مشتری شما در سطح جهانی باشد. در واقع، بر اساس داده‌های جدید جمع‌آوری‌شده پس از همه‌گیری کووید-۱۹، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (۵۸ درصد) گفتند که انتظاراتشان از خدمات مشتری امروز بالاتر از سال گذشته است. مشتریان در این زمان گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل دارند. اکنون متوجه شده‌اند، اگر از تجربه خود ناراضی باشند، ترسی ندارند که به سمت کسب‌وکار دیگری بروند. اگر برندها می‌خواهند مشتریان وفادار خود را جذب و حفظ کنند، باید انتظارات مشتری را برآورده کنند.

مطالعه کنید:  مهارت‌های ارتباطی مرکز تماس برای نمایندگان

خدمات عالی به مشتریان یک مزیت رقابتی است

مهم نیست در چه صنعتی هستید، اگر می‌خواهید از هر شرکت دیگری که با آن رقابت می‌کنید بهتر باشید و مشتریان شما نیز این را بدانند؛ خدمات پشتیبانی مشتری می‌تواند راهی برای وفادار نگه‌داشتن مشتریان و ترغیب کردن آن‌ها به تعامل مداوم با برند شما باشد.

خدمات مشتری می‌تواند یک تمایز عالی برای شرکت شما باشد. در واقع، 60 درصد مشتریان پس از  تجربه یک خدمات ضعیف، تجارت با یک برند را متوقف می‌کنند. بنابراین اگر خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید، نه تنها مشتریان خود را حفظ خواهید کرد، بلکه رقبای خود را نیز به دست خواهید آورد.

جمع بندی

پشتیبانی مشتری یکی از اجزای مهم استراتژی روابط با مشتری است. پس برای حفظ مشتریان خود باید به صحبت‌های مشتریان خود گوش داده و نقاط اصطکاکی را که باعث نارضایتی می‌شوند؛ حذف کنید.

مرکز تماس توکاتل، یکی از ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی مشتری است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در بازار گسترده‌ی خدمات و فروش با پشتیبانی سریع و کامل، مشتریان خود را حفظ کنید. اگر به دنبال پیشرفت هستید باید در مسیری حرکت کنید که رضایت مشتری برای شما یکی از اصلی‌ترین تابلوهای راهنما باشد. ما می‌توانیم در این راستا همراه کسب‌وکار شما باشیم.