هدف و ماموریت مرکز تماس

هدف و ماموریت مرکز تماس

امروزه استفاده از مرکز تماس به‌عنوان یک راه‌حل ارتباطی امری ضروری برای بسیاری از شرکت‌های خرد و کلان است. یک کالسنتر می‌تواند تجربه ارائه خدمات به مشتریان را بهبود ببخشد. در مقاله هدف و ماموریت مرکز تماس با ما همراه باشید.

در این مقاله در مورد مراکز تماس و کاربردهای آنان اطلاعات بیشتری را به شما ارائه می‌کنیم. این مرکز می‌تواند علاوه بر بالا بردن رضایت مشتریان فعلی، برای جذب مشتریان جدید نیز به شما کمک کند؛ به همین دلیل است که می‌توان گفت مرکز تماس عضو اصلی نقشه راهبردی پیشرفت یک شرکت است.

مرکز تماس چیست؟

برای شروع، باید مفهوم مرکز تماس را درک کنید. مرکز تماس سرویسی است که کلیه ارتباطات شرکت با مشتریان را بر عهده دارد. این سرویس شامل خدماتی مانند پاسخ به سؤالات خاص یا سؤالات عمومی می‌شود. علاوه بر این می‌توان از کالسنتر برای جذب مشتریان جدید استفاده کرد. با کمک کالسنتر می‌توانید با مشتریان تماس بگیرید و در مورد برند و پیشنهادهای جدید خرید با آن‌ها صحبت کنید.

این امکان وجود دارد که شما از خدمات مرکز تماس برای توسعه بیشتر ارتباط خود با مشتریان فعلی استفاده کنید. یک مشتری وفادار بسیار ارزشمندتر از یک کاربر جدید است؛ بنابراین بهتر است راهی برای پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان فعلی خود پیدا کنید. استفاده از خدمات کالسنتر می‌تواند بهترین گزینه برای انجام این کار باشد. مدیران مرکز تماس با استفاده از بهترین روش‌ها به آموزش نمایندگان مرکز تماس می‌پردازند. در نتیجه با برون سپاری خدمات خود به این مراکز می توانید از مهارت نیروهای حرفه ای بهره مند شوید.

چرا به یک مرکز تماس (کالسنتر) نیاز دارید؟
چرا به یک مرکز تماس نیاز دارید؟

چرا به یک مرکز تماس نیاز دارید؟

در قسمت قبلی سعی کردیم در مورد مفهوم کلی مراکز تماس با شما سخن بگوییم. در این بخش به‌صورت مختصر در مورد مزایای استفاده از مراکز تماس و همچنین ماموریت مرکز تماس نکاتی را ارائه خواهیم کرد.

مرکز تماس می‌تواند خدمات مشتریان شما را بهبود بخشد

یک مرکز تماس می‌تواند تمام تماس‌های تلفنی شما را مدیریت کند و به سؤالات مشتریان شما پاسخ دهد. بسته به نیاز شما می‌توان گفت خدمات کالسنتر به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ارائه می‌شود. مشتریان می‌توانند در هر زمانی از روز تماس بگیرند و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. به‌ این‌ ترتیب هیچ شکایتی در مورد اینکه کسی تلفن را بر نمی‌دارد یا مدت‌زمان صف انتظار طولانی است، وجود نخواهد داشت. مشتریان همیشه با شما تماس خواهند گرفت و پاسخ‌های موردنیاز خود را دریافت خواهند کرد.

مطالعه کنید:  توزیع خودکار تماس (ACD) چیست و چرا مرکز تماس به آن نیاز دارد؟

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

با کمک یک مرکز تماس، روی محصولات، خدمات و کیفیت آن‌ها تمرکز خواهید کرد. نیازی به استخدام کارمندان اضافی نیست که فقط به تلفن پاسخ می‌دهند. در عوض، شما فقط هزینه خدمات کالسنتر را پرداخت خواهید کرد و نه بیشتر. همچنین، نیازی به استخدام افراد اضافی نخواهید داشت و مرکز تماس همه موارد مربوط به ارتباط با مشتریان را انجام می‌دهد.

حفظ مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید
حفظ مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید

مراکز تماس می‌توانند مشتریان جدیدی را جذب کنند

یکی دیگر از کارهایی که مراکز تماس انجام می‌دهند، این است که داده‌های مربوط به مشتریان هدف شرکت شما را جمع‌آوری کرده و بعد از آن محصولات و خدمات شما را برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند. شاید شما لباس‌های ورزشی می‌فروشید؛ بنابراین مراکز تماس می‌توانند با باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی تماس گرفته و محصولات شما را تبلیغ کنند.

انجام نظرسنجی توسط مرکز تماس

بخش بعدی ماموریت کالسنتر مربوط به انجام نظرسنجی است. هر کسب‌وکاری نیاز به بازخورد دارد. وقتی می‌دانید مشتری چه چیزهایی را دوست دارد، می‌توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید.

مرکز تماس شرکت شما می‌تواند با مشتریان فعلی تماس گرفته و در مورد نحوه ارائه محصولات به آنان نظرسنجی کند. شاید در نگاه اول این پیشنهاد‌ها چندان مهم به نظر نرسد؛ اما باید گفت که یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشرفت در بازارهای تجاری استفاده از همین نظرسنجی‌ها است.

مراکز تماس می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا از بقیه متفاوت باشند

خدمات پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان ممکن است تمام چیزی باشد که کسب‌وکار شما برای متمایز شدن از سایرین نیاز دارد. با کمک مراکز تماس، مشتریان همیشه مورد توجه و پشتیبانی قرار خواهند گرفت. باور داشته باشید که همین تماس‌ها و پاسخگویی‌های دوستانه، اعتبار شما نزد مشتریان را چند برابر خواهد کرد.

مراکز تماس را می‌توان شخصی‌سازی کرد

با توجه‌ به ماهیت کلی مراکز تماس می‌توان آن‌ها را مطابق روند تجاری شرکت شخصی‌سازی کرد. برای مثال اگر در سه‌ماهه اول سال تجاری نیاز اصلی شرکت به فروش محصولی خاص است، مراکز تماس می‌توانند با مشتریان تماس گرفته و به تبلیغ این محصول بپردازند.

مطالعه کنید:  ۵ تکنیک خدمات مشتری که شرکت شما را به موفقیت فوق العاده‌ای می‌رساند.

مراکز تماس و بهبود بازاریابی

در قسمت قبلی شناخت ماموریت کالسنتر به وظایف این مرکز اشاره کردیم. امروزه مراکز تماس نقش مهمی را در تبلیغات و آشنایی مشتریان با خدمات مدنظر بر عهده دارند. از عوامل اساسی که بر موفقیت یک تجارت تأثیر می‌گذارد، چگونگی قرار دادن محصولات و خدمات خود را در موقعیت مناسب است. در ادامه اینکه چگونه با مشتریان خود ارتباط خواهند کرد، اهمیت دارد.

همین ارتباط با مشتریان را می‌توان قسمت اصلی بازاریابی دانست. یک بازاریابی خوب می‌تواند طی مدت‌ زمان بسیار کوتاهی شما را به بالاترین هدف خود برساند. بسیاری از شرکت‌های خرد و نوپا هزینه زیادی را صرف تماس‌های بازاریابی می‌کنند. اگرچه این بازاریابی‌ها می‌تواند به‌صورت اینترنتی یا فیزیکی صورت بگیرد؛ اما می‌توان گفت که استفاده از خدمات کالسنتر می‌تواند بهترین گزینه برای بازاریابی این‌گونه شرکت‌ها باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، استفاده از خدمات کالسنتر می‌تواند موجب افزایش اعتبار شما نزد مشتریان قدیمی شود. همین‌طور با استفاده از این مراکز می‌توان نسبت به جذب مشتریان جدید نیز اقدام کرد. خدمات مرکز تماس موجب صرفه‌جویی هزینه‌های شرکت، پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان و رفع نیاز تماس‌های بازاریابی خواهد شد.

ماموریت مرکز تماس را می‌توان تحکیم ارتباط با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید دانست. فرقی ندارد که مسئولیت یک تجارت بزرگ را بر عهده دارید تا تازه شروع به کار کرده‌اید. استفاده کردن از مراکز تماس می‌تواند بهترین انتخاب شما در جهت افزایش درآمد واحد تجاریتان باشد. مرکز تماس توکاتل می‌تواند همراه شما در جهت بهبود خدمات و جذب مشتری باشد. خدمات قابل ارائه در مرکز تماس توکاتل شامل پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی چتی، دستیار یا منشی مجازی، بازاریابی و فروش تلفنی است. برای دریافت هر کدام از این خدمات می‌توانید با ما تماس بگیرید.