مهم‌ترین نکات فروش تلفنی برای مبتدیان

فروش تلفنی و مهم‌ترین نکات آن برای مبتدیان

بازاریابی تلفنی یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای فروش کالا است. با این وجود برخی از مبتدیان در هنگام تصمیم‌گیری برای ورود به این عرصه کاری نگرانی‌های بسیار زیادی دارند. کسانی که قصد ورود به عرصه بازاریابی تلفنی را دارند باید فن بیان خود را ارتقا دهند. رعایت نکات خدمات فروش تلفنی برای مبتدیان به آن‌ها کمک خواهد کرد تا در زمان کوتاهی به جایگاه شغلی خوبی برسند. همچنین می‌توانند با رعایت این نکات جذب مشتری جدید و افزایش فروش را برای کسب‌وکار رقم بزنند.

متخصصان فعال در این حوزه باید با اعتمادبه‌نفس بالا و دیدگاه مثبت با خریداران مختلف تماس پیدا کنند. در این مقاله هر آنچه را که درباره فروش تلفنی به‌عنوان یک مبتدی باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

فروش تلفنی برای مبتدیان
فروش تلفنی برای مبتدیان

فروش تلفنی برای مبتدیان

یکی از مشاغل بسیار پردرآمد و آینده‌دار در جهان، بازاریابی تلفنی است. این شغل در صورت برخورداری از شاخصه‌های لازم به متقاضیان کمک خواهد کرد تا آینده کاری خود را ارتقا دهند. در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که یک مسئول فروش تلفنی باید از ویژگی‌های ایده‌آلی برخوردار باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد فعال در حوزه فروش اینترنتی اعتمادبه‌نفس بالا و فن بیان قوی است. آشنایی با نکات فروش تلفنی برای مبتدیان به آن‌ها کمک خواهد کرد تا تأثیر مثبتی بر روی خریداران بگذارند. بیان یک مسئول فروش باید به‌گونه‌ای باشد که اطلاعات موردنیاز مشتری را به او توضیح دهد.

بررسی نکات فروش تلفنی برای مبتدیان

فروش تلفنی یک شغل بسیار حساس و درآمدزا در بازارهای کاری است؛ به همین دلیل کسانی که قصد ورود به این حوزه کاری را دارند باید به نکات مربوط به آن عمل کنند. افراد فعال در حوزه فروش تلفنی برای موفقیت در حوزه کاری مربوطه باید از فن بیان قوی برخوردار باشند. در این بخش از مقاله به طور کامل به نکات فروش برای مبتدیان اشاره می‌کنیم. این موضوع به مبتدیان کمک خواهد کرد تا نگرانی کمی با ورود به حوزه کاری موردنظر داشته باشند.

  • بیان ویژگی‌هایی از محصول که مشتری به دنبال آن است

یکی از نکات فروش تلفنی برای مبتدیان، بیان ویژگی‌هایی از محصول است که تأثیر بسزایی در حل مشکل و جذب مشتری دارند. مشتریان یک محصول با هدف خاصی آن را خریداری می‌کنند. در همین راستا فروشندگان باید ویژگی‌هایی از محصول را بیان کنند که مربوط به اهداف مشتری درباره خرید آن باشد. فروشندگان مبتدی برای ارتقای شغلی خود باید قبل از تماس با مشتری ویژگی‌های شاخص محصول را یادداشت کنند.

  • گفتگوی تلفنی با فرد مناسب برای فروش تلفنی

یافتن فرد مناسب برای گفتگو در حوزه فروش تلفنی یکی دیگر از نکات فروش برای مبتدیان است. افراد فعال در این حوزه باید دقت کنند که برای فروش محصولات خود باید با مدیران ارشد گفت‌وگو کنند. در راستای جستجوی افراد مناسب یک شرکت به‌عنوان مشتری باید گزارش سالانه شرکت‌ها را بررسی کرد. این کار به متقاضیان کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند و نتیجه مطلوبی از تماس خود کسب کنند.

  • تحقیق و درک چالش‌ها و حوزه کاری مشتری

فروشندگان تلفنی قبل از تماس با مشتریان باید نیاز آن‌ها را به طور کامل درک کنند. این موضوع به متقاضیان کمک خواهد کرد تا در هنگام تماس با مشتریان از گفتگوی آن‌ها استقبال شود.

مطالعه کنید:  از بازاریابی تلفنی تا فروش تلفنی
صحبت گرم با مشتریان
صحبت گرم با مشتریان
  • گرم کردن مشتری قبل از هرگونه تماس

افراد فعال در حوزه فروش تلفنی باید قبل از هر تماسی، از طریق ایمیل و غیره با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این موضوع باعث می‌شود تا مشتری درک درستی از مجموعه فروش موردنظر به دست آورد. در نهایت جلب اعتماد مشتری باعث می‌شود تا خریداران برای خرید محصول موردنظر ترغیب شوند.

  • تهیه یک چک لیست درباره اطلاعات انتقال داده شده در طول تماس

فروشندگان تلفنی باید قبل از تماس با مشتری یک چک لیست هوشمندانه تهیه کنند. در چک لیست موردنظر اطلاعاتی که در طول تماس باید درباره آن صحبت کرد، به طور کامل نوشته شود.

  • تمرین و آمادگی کامل

همه افراد برای رسیدن به سطح ایده‌آل در حوزه کاری موردنظر باید به طور دائم تمرین کنند. این موضوع باعث می‌شود تا متخصصان در حوزه خدمات فروش تلفنی در هنگام تماس با مشتری بر روی موضوع کنترل داشته باشند.

  • تماس در زمان مناسب

از دیگر نکات فروش تلفنی برای مبتدیان، تماس در زمان مناسب به مشتری است. در شرکت‌های بزرگ معمولاً باید در ابتدای روز کاری با مشتری تماس گرفت؛ دلیل این موضوع آن است که در اواسط و اواخر روز کاری مدیران شرکت در جلسه‌های مختلف شرکت خواهند کرد.

  • شروع مکالمه با مقدمه قوی

از مهم‌ترین عواملی که شانس فروشندگان را برای دریافت نتیجه مطلوب در هنگام فروش تلفنی افزایش می‌دهد، مقدمه قوی است. اصلی‌ترین نکته‌ای که در هنگام فروش تلفنی باید به آن اشاره کرد، معرفی خود به مشتری و دلیل تماس است. با این کار فرایند جذب مشتری برای افزایش فروش بهبود می‌یابد.

مطالعه کنید:  نکاتی کلیدی برای موفقیت فروش تلفنی
مشتری را مجبور به خرید نکنید
مشتری را مجبور به خرید نکنید
  • با کلمات مشتری را مجبور به خرید نکنید

باید در هنگام تماس تلفنی با مشتریان دقت کرد که با بیان کلمات نادرست مشتری را مجبور به خرید نکنید. در واقع در هنگام تماس باید بر روی ارائه ویژگی‌های محصول و تأثیر آن در حل مشکلات مشتری اشاره کرد.

  • به اعتراضات رسیدگی کنید

یک فروشنده تلفنی باید این توانایی را داشته باشد تا در لحظه به اعتراضات مشتریان رسیدگی کند. حفظ آرامش در چنین لحظه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین برخورداری از کلامی مؤدبانه در چنین مواقعی به حفظ اعتبار فروشنده کمک خواهد کرد.

  • همدلی نشان دهید

به مشتری این حس را القا کنید که هدف اصلی شما کمک به حل مشکل او است. همچنین مشتری نباید حس کند که هدف شما متقاعد کردن او برای خرید است. نشان دادن همدلی به مشتری باعث جلب اعتماد او و در نهایت خرید از شما می‌شود.

سخن پایانی

فروش تلفنی به‌عنوان یکی از بهترین حوزه‌های کاری در دنیا، آِینده شغلی بسیار عالی و درآمد بالایی دارد. رسیدن به نتیجه مطلوب در این حوزه نیازمند رعایت نکاتی همچون افزایش اعتمادبه‌نفس و ارتقای فن بیان است. رعایت نکات خدمات فروش تلفنی و دانستن kpiهای فروش برای مبتدیان بسیار پرکاربرد هستند؛ زیرا رعایت آن‌ها ایده‌آل‌ترین تأثیر را بر روی مشتری می‌گذارد. برخی از مهم‌ترین نکات تماس‌های فروش شامل تماس در زمان مناسب، عدم اجبار مشتری برای خرید محصول و غیره می‌شود.

شما می‌توانید بدون هزینه‌های استخدام و آموزش برای خدمات فروش تلفنی این فعالیت را به مرکز تماس توکاتل برون سپاری کنید. از این طریق می‌توانید با جذب مشتری به افزایش فروش کسب‌وکار خود کمک کنید.