ایجاد انگیزه در تیم فروش و بازاریابی تلفنی شما

ایجاد انگیزه در تیم فروش و بازاریابی تلفنی شما

ایجاد انگیزه در تیم خدمات فروش و تلاش برای حفظ این انگیزه می‌‌تواند یک عامل کلیدی و بسیار مهم برای موفقیت کسب‌وکارهای مختلف باشد. این مسئله برای تیم‌های فروش و بازاریابی تلفنی از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که این تیم‌ها معمولا به علت بازخوردهایی که دریافت می‌کنند گاهی اوقات انگیزه خود را از دست می‌دهند. بنابراین مهم است که شما بتوانید در آن‌ها ایجاد انگیزه کنید.

ایجاد انگیزه در این تیم بخش مهمی از روند فروش تیم شما است. اگر اعضای تیم شما انگیزه کافی نداشته باشند معمولا نمی‌توانند کیفیت پاسخگویی خوبی را در تماس‌های تلفنی به مشتریان بالقوه کسب‌وکارتان ارائه دهند. همین عامل نیز می‌تواند باعث عملکرد ضعیف این تیم شده و فروش شما را کاهش دهد. همچنین توجه تیم شما برای زمان های برقراری تماس های بازاریابی و فروش بسیار مهم است.

روش‌های ایجاد انگیزه در تیم فروش
روش‌های ایجاد انگیزه

روش‌های ایجاد انگیزه در تیم فروش و بازاریابی تلفنی

راه‌های مستقیمی برای ایجاد انگیزه در تیم‌های فروش تلفنی وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به ارائه مشوق‌ها، اجرای کمپین و اهدا پاداش به اعضای تیم و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین این راهکارها می‌پردازیم و توضیحاتی را درباره هر یک بیان می‌کنیم.

استراحت‌های کوتاه، منظم و دور از تلفن برای تیم فروش تلفنی

شما باید اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم فروش در طول روز مدت‌ زمانی را به دور از تلفن سپری می‌کنند. این روش یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در تیم فروش تلفنی به شمار می‌آید. در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ از این راهکار استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. اگر این امکان برای کسب‌وکار شما وجود دارد سعی کنید این میزان استراحت را به دو ساعت یا بیشتر برسانید. فراموش نکنید حتی یک استراحت 10 دقیقه‌ای هم می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.

در واقع با این استراحت اعضای تیم می‌توانند به مسائل دیگری به جز فروش فکر کنند. بنابراین فکر آن‌ها راحت شده و می‌توانند با تمرکز بیشتری کار خود را ادامه دهند. علاوه بر این شما باید آن‌ها را تشویق کنید که وقت ناهار خود را نیز به دور از میز کار سپری کنند. مطمئن باشید که اعضای تیم از این راهکار شما استقبال خواهند کرد. علاوه بر این آن‌ها خیلی سریع نتیجه این راهکار را نیز مشاهده کرده و در ادامه با شما همکاری می‌کنند.

مطالعه کنید:  معیارهای تماس برای فروش تلفنی

این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا سطح انرژی خود را بالا نگه دارند. همین مسئله نیز در توسعه کسب‌وکار شما مفید خواهد بود.

ایجاد ارتباط موثر با اعضای تیم فروش

رعایت کردن این نکته حیاتی است که سعی کنید اعضای تیم خود را به طور مرتب در جریان بگذارید. شما باید سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به طور مداوم آن‌ها را تشویق کنید. علاوه بر این آن‌ها را تشویق کنید تا به شما اطلاع دهند دقیقا در بازار چه می‌گذرد. فراموش نکنید که تیم فروش شما در شرکتتان بیش از هر شخص دیگری با مشتریان در تعامل هستند. بنابراین بهترین اطلاعات را می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

شما باید سعی کنید اطلاعات شرکت را نیز با تیم فروش خود به اشتراک بگذارید. این روش یک روش موثر برای ایجاد انگیزه در تیم فروش است. شما باید سعی کنید دربار پیشرفت‌ها، محصولات جدید و ابتکارات با آن‌ها صحبت و مشورت کنید. نکته دیگر این است که حتما سعی کنید یک سیستم گزارش‌دهی کامل را برای کسب‌وکارتان طراحی کنید. اعضای تیم فروش و بازاریابی باید بدانند که زحماتشان دقیقا چه نتایجی را به همراه داشته است.

شما می‌توانید برای این کار جلسات توجیهی را نیز به طور مداوم در طول هفته برقرار کنید. این جلسات نیز به حفظ انگیزه تیم فروش کمک شایانی خواهد کرد.

اهمیت ایجاد انگیزه در تیم فروش
اهمیت انگیزه تیم فروش

یک ساختار تماس قوی را برای تیم فروش ایجاد کنید

شما و تیمتان راه‌های خوبی برای برقراری تماس پیدا خواهید کرد. برخی از این راهکارها ممکن است مفید باشند و برخی دیگر نیز اثرگذاری کافی را نداشته باشند. رعایت‌ کردن این نکته بسیار مهم است که سعی کنید یک ساختار فراخوانی استاندارد را برای کسب‌وکارتان طراحی کنید. در ادامه این ساختار توسط اعضای تیم فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد و خط صحبت آن‌ها را مشخص می‌کند.

شما می‌توانید از گزینه‌های مختلف برای ساختار تماس خود استفاده کنید. اعضای تیم فروش می‌توانند این گزینه‌ها را بر اساس سلیقه و شرایط خود استفاده کرده یا این‌که آن‌ها را ترکیب کنند. دقت داشته باشید که در هر تماس (فروش ورودی و فروش خروجی) از گزینه‌های یکسان استفاده نشود. این مسئله می‌تواند در ایجاد انگیزه در تیم فروش نیز بسیار موثر و مفید واقع شود.

مطالعه کنید:  همه چیز درباره تماس سرد برای فروش تلفنی

این روش باعث می‌شود تا ایراداتی که اعضای تیم با آن درگیر می‌شوند نیز در طی نهایتا چند هفته مشخص شود. بنابراین شما می‌توانید خود را بر اساس شرایطی که وجود دارد آماده کنید. این مسئله به شما در بر طرف‌ کردن ایرادات موجود در ساختاری که طراحی کرده‌اید نیز کمک خواهد کرد.

آموزش منظم یک راه برای ایجاد و حفظ انگیزه در تیم فروش

یکی از بهترین راه‌های ایجاد انگیزه در تیم خدمات فروش آموزش منظم به آن‌ها است. به‌طور کلی سه نوع آموزش برای اعضای تیم فروش وجود دارد که عبارت‌اند از موارد زیر:

  • محصولات
  • فرایندها
  • رفتاری

آموزش فرآیندها باید در طی چند روز ابتدایی که تیم فروش مشغول به کار شده‌اند صورت گیرد. آن‌ها بدون داشتن اطلاعات در این زمینه و آموزش دیدن نمی‌توانند کار خود را آغاز کنند. آموزش محصول نیز باید در همان روزهای نخست صورت گیرد. تیم فروش باید بدانند که دقیقا چه محصولی را باید به فروش برسانند و این محصولات چه ویژگی‌هایی دارند. آن‌ها باید با اهداف محصول یا خدماتی که کسب‌وکار شما دارد نیز آشنا شوند.

آموزش رفتاری که با آموزش مهارت‌های نرم نیز شناخته می‌شود نیز دقیقا به‌اندازه دو آموزش قبلی مهم است. شما باید بر اساس رفتاری که مشتریان از خود بروز می‌دهند آموزش‌های لازم را به تیم فروش خود ارائه دهید. در واقع شما در آموزش‌های خود باید نحوه ایجاد همبستگی بین مشتری و کسب‌وکار را به تیم فروش آموزش دهید. با استفاده از این آموزش‌ها شما می‌توانید به بهترین عملکرد تیم فروش خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

ایجاد انگیزه در تیم خدمات فروش و به‌خصوص تیم فروش و بازاریابی تلفنی می‌تواند بهترین راه برای توسعه و موفقیت کسب‌وکار باشد. ایجاد و حفظ انگیزه در تیم فروش به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با انرژی و بهره‌وری بیشتری کار خود را ادامه دهند. بنابراین شما می‌توانید انتظار بهترین عملکرد را از آن‌ها داشته باشید. علاوه بر موارد بالا شما بر اساس شرایط تیم فروش خود می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید. مرکز تماس توکاتل به عنوان یکی از از ارائه دهندگان خدمات بازاریابی و فروش تلفنی می‌تواند در مسیر افزایش مشتریان جدید به شما کمک کند.