متقاعد کردن و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه

متقاعد کردن و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه

تفاوتی ندارد که شما کارآفرین هستید یا یک استارتاپ را مدیریت می‌کنید. محصولات خود را از طریق اینترنت می‌فروشید یا تلاش می‌کنید تا اپلیکیشن خود را توسعه دهید. به هر صورت هدف شما از داشتن هر کدام از این شغل‌ها یک‌ چیز است: افزایش فروش و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه!

در هر صورت شما باید مسیری را طی کنید تا بتوانید به هدف خود برسید. برای اینکه مشتریان بیشتری داشته باشید و محصولات یا خدمات بیشتری را ارائه دهید، کدام راه را امتحان کرده‌اید؟ با ما باشید تا بتوانید با استراتژی‌های مختلفی آشنا شوید که شما را به قله‌های موفقیت می‌رساند.

همیشه حق با مشتری است!

هر شغل، کسب‌وکار و حرفه‌ای که دارید، تفاوتی ندارد. حرف اول را همیشه مشتری می‌زند. هر روشی از روش‌های بازاریابی و فروش را که امتحان کنید، در نهایت باز به مشتریان خود می‌رسید. مهم‌ترین گام در عرصه بازاریابی، این است که به‌ خوبی هم مشتریان فعلی و هم مشتریان بالقوه را بشناسید.

اما منظور از مشتری بالقوه کیست؟ مشتری بالقوه به فردی اطلاق می‌شود که می‌توان با روش‌های درست بازاریابی، او را تبدیل به فردی کرد که برای محصولات و خدمات، هزینه کند. در واقع تبدیل به مشتری پرداخت‌کننده شود.

اما آیا می‌دانید چگونه به یک فرد، کلمه مشتری بالقوه اطلاق می‌شود؟ فردی که با بازدید از وب‌سایت یا کسب‌وکار شما، یا هر طریق دیگری که باعث می‌شود شما متوجه شوید به کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما علاقه نشان می‌دهد، مشتری بالقوه است. راز تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه تنها در ردیابی و پیگیری این افراد است. کاری که اغلب کسب‌وکارها از انجام آن غافل هستند. برای ردیابی و استراتژی پنج‌گانه ما آماده‌اید؟

راه‌های رسیدن به قله فروش با جذب مشتریان احتمالی

قبل از هر کاری به یک نکته بسیار مهم توجه کنید؛ زمان در جلب مشتری‌های بالقوه حرف اول را می‌زند. اگر بتوانید در عرض 5 دقیقه ابتدایی با مشتری ارتباط برقرار کنید، تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه 21 برابر بیشتر می‌شود. هر چه زمان بیشتری مشتری منتظر پاسخ بماند، این احتمال کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید در این رقابت‌ها پیروز شوید باید سریع وارد عمل شوید، سرنخ‌ها را پیدا کنید و دست‌به‌کار جذب مشتری شوید؛ اما چگونه؟ با ما همراه شوید.

مطالعه کنید:  انتظارات مشتریان از خدمات مشتری چیست؟
بازدیدکنندگان وب‌سایتتان را برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان بالقوه ردیابی کنید.
بازدیدکنندگان وب‌سایتتان را ردیابی کنید.

گام اول، از وب‌سایتتان شروع کنید

اولین گام و طلایی‌ترین روش، ردیابی بازدیدکنندگان سایت است. این افراد به هر دلیلی به سایت شما آمده‌اند و از خدمات یا کسب‌وکارهای شما بازدید کرده‌اند. احتمال اینکه به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند، بسیار زیاد است. باید دست‌به‌کار شوید و آن‌ها را متقاعد کنید. نرم‌افزارهای ردیابی بازدیدکنندگان، این کار را برایتان انجام می‌دهند! حتی با استفاده از فروش ورودی نیز می‌توانید مشتریان احتمالی کسب‌وکار خود را جذب کنید.

گام دوم، مخاطب شما کیست؟

مخاطب هدف خود را مشخص کنید. در واقع باید بدانید که می‌خواهید چه مشکلی از آنان را رفع کنید. آنان به چه چیزهایی علاقه دارند. دوست دارند شما کدام نیاز آنان را برطرف کنید. مهم‌تر از همه، از کدام پلتفرم برای برقراری ارتباط بیشتر استفاده می‌کنند. در واقع سعی کنید دیدی جامع و کامل از مخاطب و مشتری بالقوه خود ایجاد کنید تا بتوانید احتمال تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه را افزایش دهید.

گام سوم، درهای ورودی را برای مشتریان احتمالی خود باز بگذارید!

همیشه یک گزینه برای چت کردن و پرسش و پاسخ آنلاین باز بگذارید. می‌توانید برای سؤالات عمومی‌تر از چت‌های خودکار استفاده کنید. سؤالات اختصاصی‌تر را خودتان پاسخ دهید. از گزینه پیام‌رسان‌هایی مثل اینستاگرام و یا دیگر ابزارهای ارتباط‌ جمعی غافل نشوید. سعی کنید پاسخ مشتریان خود را در رسانه‌های ارتباط‌ جمعی بدهید. مشتریان اگر پس از پرسش، زمانی را منتظر بمانند و درنهایت با درب بسته روبه‌رو شوند، از شما روی‌گردان می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی را برای ردیابی مشتریان احتمالی و افزایش فروش جدی بگیرید.
شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید.

گام چهارم، شبکه‌های اجتماعی؛ دریچه موفقیت برای جذب مشتریان احتمالی

فراموش نکنید در حال حاضر مهم‌ترین گزینه داشتن صفحات فعال در شبکه‌های اجتماعی است. به‌راحتی می‌توانید به کمک این شبکه‌ها احتمال تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه را افزایش دهید. بهترین روش این است که در چندین شبکه اجتماعی عضو شوید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را داشته باشید و با آن‌ها در ارتباط باشید. در این شبکه‌ها، نظرات یا همان کامنت‌ها حکم تبلیغات دهان‌به‌دهان رادارند. به‌سادگی می‌توانید از این طریق موفقیت خود را تضمین کنید.

مطالعه کنید:  همه چیز درباره تماس سرد برای فروش تلفنی

گام پنجم، خدمات مشتریان؛ تثبیت مشتری!

آمارها نشان می‌دهند 51 درصد از مشتریان، چنانچه تجربه ناموفق و بدی در ارتباط با یک کسب‌وکار را تجربه کنند، از تعامل مجدد با آن کسب‌وکار خودداری می‌کنند. همین امر است که خدمات مشتریان را برای کسب‌وکارها از نان شب واجب‌تر می‌کند. خدمات مشتریان سه وظیفه اصلی را بر عهده دارد:

  • آن‌ها باید پاسخگوی سؤالات و ابهامات مشتریان باشند. قانون 5 دقیقه را فراموش نکنید.
  • به مشتریان توجه کنید و سعی کنید از طریق پیام‌رسان‌های مختلف با آن‌ها حتی پس از خرید در ارتباط باشید.
  • مطمئن شوید که پس از ایجاد مشکل، مشکل رفع شده و رضایت مشتری جلب شده است.

سخن پایانی

حال که همه راه‌ها و استراتژی‌ها را شناختید، وقت آن است که اقدامات را شروع کنید. باید بتوانید خدماتی ارائه دهید که تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه به سهولت انجام پذیرد. استراتژی‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید؛ اما آنچه مسلم است این است که باید بدانید چه کسانی قرار است به شما روی خوش نشان بدهند، چه چیزی می‌خواهند و چگونه باید با شما ارتباط برقرار کنند.

سپس وقت آن است که راه‌های ارتباطی را بگشایید و البته تلاش کنید تا به اعتماد آن‌ها پاسخ مثبت بدهید. چگونه؟ به آن‌ها در اسرع وقت پاسخ بدهید. در واقع نباید به رقیب خود فرصت بدهید تا از تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران بالقوه جلوگیری کند. با این کار مطمئن باشید که به‌ سادگی می‌توانید به قله‌های فروش برسید. امتحان کنید.

مرکز تماس توکاتل می‌تواند در تمامی خدمات تماس‌ خروجی از جمله بازاریابی و فروش در کنار کسب‌وکارهایی باشد که به دنبال این خدمات برای افزایش مشتریان و رشد خود هستند.